• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel functie ALS....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vbgteb

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2012
Berichten
5
Goedeavond,

Ik heb een beperkte kennis van Excel, het rekenkundige deel en opmaak, meerdere bladen enz. redelijk onder controle. Veel heb ik gehaald uit het werken met Excel zelf. Maar ben al langere tijd op zoek naar goede uitleg omtrent de ALS-functies. En dan vooral over de schrijfwijze, ik bedoel de verschillende leestekens:
haakjes ,()
Acculades []
komma ,
dubbele punt :
punt-komma’s) ;
aanhalingstekens(en dubbele..) ‘ ” “”
asterisk *
tilde ~
underscore _
en waarschijnlijk worden er nog een paar leestekens gebruikt, en de volgorde en regels over gebruik en betekenis daarvan. Meerdere cursussen gedaan, ook de gratiscursusexcel.be via deze site, maar de info is allemaal heel beperkt. Ook de uitleg via de Help-functie van Excel, brengt mij niet verder. Niet wanhopig, maar misschien beetje ongeduldig...
Misschien kan iemand mij een tip geven omtrent specifieke cursus(of onderdeel), hetzij in boek- of andere vorm. Ik ben zeer geïnteresseerd en hoop ook nog ooit het VBA te “beheersen”.
Bij voorbaat dank,

Vbgteb
 
De leestekens zijn niet gebonden aan de als functie maar aan de de formules die je plaatst in de functie.
de als functie bestaat uit 3 delen gescheiden door een ; in de Nederlandse versie
deel 1 is de voorwaarde die gesteld wordt dit kan een cel of formule zijn
deel 2 wat er moet gebeuren als de voorwaarde voldoet.
deel 3 wat er moet gebeuren als de voorwaarde niet voldoet.
 
Voorbeeld:

Als je wilt dat in B1 komt te staan "Goed gedaan" als in A1 een waarde staat van 7 of hoger en "Voldoende" als in A1 een getal staat kleiner dan 7 ziet je formule er in B1 als volgt uit:

=als(A1>7;"Goed gedaan";"Voldoende")

Kees
 
Dank je wel voor de genomen moeite om in te gaan op mijn vraag. Het is een begin wat ik ga proberen uit te breiden.
mvg
vbgteb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan