• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel hulp: ALS-DAN formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoerd2011

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2011
Berichten
8
Beste mensen/wizkids,

Ik wil een ALS formule toevoegen in mijn excel alleen na een uur proberen kom ik er niet aan uit.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Het is als volgt, probeer het uit te leggen;

ik heb een tabblad genaamd ''Budget'' hierin staan opgetelde totalen (geel) Segment 01 t/m 06 & Segment 07 t/m 15
Dit is een vast gegeven wat uit andere nu verborgen tabbladen rolt.

Tabblad Budget1.jpg

Dan het ik een tabblad genaamd ''Tariefstelling'' hierin staan de rijen 4 t/m 7 en 13 t/m 19.
Deze kolommen zijn zo opgezet dat bij een bepaald bedrag een bepaald percentage eroverheen moet worden gezet.
Nu wil ik dat de kolom (middels formule) automatisch ziet als een bedrag van tabblad ''Budget'' binnen het gestelde komt dat deze dan ook in die kolom weergeven wordt.
Dus als voorbeeld: het totaalbedrag uit tabblad ''Budget'' bij segment 07 t/m 15 is €7400,- (zie bijlage), deze dient automatisch te worden weergeven in tabblad ''Tariefstelling'' achter de kolom ''Segment 7 t/m 15 in budget: €5000,- tot 25.000,-'' dit betekend dat er 15% opgevoerd dient te worden in tabblad ''Tariefstelling''. Ik wil dus dat de Excel automatisch herkend dat het bedrag van €7400,- in de juiste kolom wordt weergeven en in de kolom daarnaast het percentagebedrag weergeeft. De overige kolommen dienen dus op ''0'' te blijven.

Tabblad Tariefstelling.jpg

Bekijk bijlage 24xxx-xx OFxx PLAATS CONCEPT SB-HM.xlsx

Ik hoop dat het helder is en jullie mij kunnen helpen.

Alvast vriendelijk bedankt voor de moeite!

Met vriendelijke groet,

Sjoerd
 

Bijlagen

  • Tabblad Budget.jpg
    Tabblad Budget.jpg
    71,5 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Zoiets?
 

Bijlagen

  • 24xxx-xx OFxx PLAATS CONCEPT SB-HM.xlsb
    14,3 KB · Weergaven: 36
VenA, super bedankt, ik zat heel warm maar ging op één stukje de mist in!

Hier kan ik mee vooruit!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan