• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel met macro's op een website plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariusklein

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2009
Berichten
16
kan ik een excel bestand op een website plaatsen en hoe?
ik heb een bestandje waarin ik met lijst funcies een aantal opties aanvink en hiermee een offerte maak door middel van een macro. kan ik dit op internet plaatsen zodat mensen dit online kunnen invullen en zelf de macro kunnen activeren.

alvast bedankt voor de moeite
 
Dit kan zonder probleem. Op het moment dat iemand deze opent dan zal dit bestand automatisch op de locale C-schijf (in de map temporary files) worden geopend en kan worden gebruikt.

Wat mij alleen niet duidelijk is of je dit op je eigen website wilt plaatsen of dit te willen delen via een file share website voorbeeld: http://hotfile.com
 
ow ja dan download je als het ware je excel bestan gewoon, ik bedoel eignelijk echt op de website zelf. zonder te hoeven downloaden
 
Het meest makkelijk oplossing is dat je dit op je website plaatst en dat mensen dit downloaden en gebruiken. Je hebt met verschillende zaken te maken die wat dit een beetje onmogelijk maakt. Bijvoorbeeld beveiliging, de webbrowser zal niet zomaar een macro willen afspelen. Tevens heb je te maken met de office licentie. Wie dient een licentie te hebben om jouw Excel bestand op de web pagina getoond krijgt? Jij of de bezoekers? Stel dat iemand geen office op zijn pc heeft wat dan?

Heb even voor je het net gezocht maar kwam geen oplossing tegen. Hierbij een link van iemand die hetzelfde wilde doen: http://www.dbforums.com/php/1621729-running-excel-macro-php.html

Wat je anders wel kunt doen is een web applicatie schrijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan