• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Reeks functie invoeren voor grafieken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kramerty88

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
9
Hallo mensen,

Een beetje uitgebreide vraag voor een kort antwoord. Ik wil een grafiek maken waar de de grafiek verschuift met een scrollbalk. Hiervoor heb ik de volgende functies ingevoerd:

Chtfcr =VERSCHUIVING(Resultaat!$L$19;ScrollVal;0;ZoomVal;1)
Chtherh =VERSCHUIVING(Resultaat!$N$19;ScrollVal;0;ZoomVal;1)
Chttotperc =VERSCHUIVING(Resultaat!$P$19;ScrollVal;0;ZoomVal;1)
Chty =VERSCHUIVING(Chttotperc;0;1;;)
ScrollVal =Grafieken!$B$139
ZoomVal =Grafieken!$B$138

De cel B139 heeft een scrollbalk gekoppeld die per 1 verschuift, hetzelfde voor B138.

Als ik nu in de grafiek de eerste reeks wil invoeren met de functie: =REEKS(FCR_Subonderwerpen.xls!Chttotperc;FCR_Subonderwerpen.xls!Chty;1)

Geeft hij simpelweg de melding "te weinig". Geen foutmelding o.i.d.

Naar mijn weten heb ik het er zo goed ingezet, zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt.
 
Ik denk dat dit vraagt om een voorbeeld bestandje.....al vraag ik me af waarvoor de =REEKS dient. Een voorbeeldje zal denk ik veel duidelijkheid geven.
 
Het bestand wat ik heb is te groot om te uploaden (6MB), als je een link hebt via een site waar dat wel kan kan ik hem er wel op zetten.

De functie is me inmiddels gelukt door simpelweg in de assen de functies:

x-as
=FCR_Subonderwerpen.xls!Chtx

y-as
=FCR_Subonderwerpen.xls!Chtherh
=FCR_Subonderwerpen.xls!Chtfcr
=FCR_Subonderwerpen.xls!Chttotperc

Echter nu heb ik nog een vraag, is het mogelijk om in de grafiek alleen de kolommen weer te geven van 1%?

Nu staan er ongeveer 40 kolommen van 0-1% die er eigenlijk weinig toe doen. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit kan aanpassen, daarnaast zou het nog mooier zijn als ik net als met bovenstaande functies nog een scrollbalk kan toevoegen waarmee je de weergave grens kunt aanpassen.

Klinkt misschien onduidelijk, daarom zou ik graag het bestand erop willen zetten, maar daarvoor moet dat via een andere manier dan hier.

Nogmaals alvast bedankt!

Edit: misschien nog handig erbij te melden dat de weer te geven cellen uit een draaiboek komen, die gegevens koppel ik vervolgens aan een aantal formules en de uitkomst daarvan wil ik dus weergeven in een grafiek
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan