Excel sluiten vanuit access via VBA code

Status
Niet open voor verdere reacties.

mixology

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Berichten
57
Na enkele uren zoet geweest te zijn met het zoeken naar geef ik het op en vraag ik terug jullie wijze raad :)
Ik ben op zoek naar de code om vanuit Access een openstaand Excel document te sluiten.
Het staat dus open en ik wens het vanuit een Acces form te sluiten .
Waarschijnlijk wel niet logisch , maar voor mijn chaos moet het nu zo ...

wie ?

met dank,

Yuri
 
Als je de Excel sessie vanuit Access hebt geopend, en bijvoorbeeld een object hebt gedefinieerd dat waarmee je Excel hebt geopend, is het een simpele opdracht: objXl.Quit.
 
Beste Octafish,

momenteel open ik het Excel bestand vanuit Acces via volgende primitieve maar wel werkende code :eek:
Call GoHyperlink("M:\Vormingen en studiedagen\start studiedagen en vormingen.xlsm")
Waarschijnlijk kan én moet dit anders en kan ik met twee knoppen werken : één om de xlsm te openen en één om de xlsm te sluiten.
Wat wordt dan de code ?
Ik loop hier terug vast :(

mvg

Yuri
 
De GoHyperlink code moet je vergeten, want daarmee kun je Excel niet sluiten. Zoals ik al schreef: je moet met een Excel sessie werken, waarbij je dan de optie hebt om een Late binding of Early binding te gebruiken. Als dat je allemaal niks zegt, vraag ik me af of je het zelf moet doen, want dit is serieus programmeren. En dan is het minste toch wel dat je weet wat je aan het doen bent...
 
zegt me dus niks :shocked:

morgen hersenen eens pijnigen voor andere oplossing .

bedankt voor de snelle reactie !

Y.
 
Om je een beetje op weg te helpen, vind je hier de basiscode. Met deze methodiek doe je in beginsel al je Excel handelingen vanuit Access. In dit voorbeeld wordt er alleen een Excel bestand geopend; de rest moet je er dus bij maken.
 
bedankt !

wordt hier meteen als stap één gebruikt.
Voor stap 2 kijk ik dan verder voor de opdracht objXl.Quit.

mvg,

Yuri
 
via nog wat puzzel en zoekwerk vond ik volgende rudimentaire maar wel werkende oplossing om achter de knop te plaatsen:
Code:
Dim sKillExcel as String
sKillExcel = "TASKKILL /F /IM Excel.exe"
Shell sKillExcel, vbHide

Sluit meteen excel volledig af .
Ik moet dus enkel opletten dat er geen andere excel bestanden openstaan .

grtz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan