Geen enkel probleem. Power query kan makkelijk omgaan met 1.048.576 rijen.
Dat gaat gewoon automatisch.
In de tabel kan je gewoon invullen en na verversen gebeurt alles automatisch.
Dat heb je goed gezien.
Ha Peter,
Zoals je hebt kunnen lezen aan mijn bericht aan edmoor, wil ik kijken of met jou manier mijn data verder gesorteerd kan worden om verder verwerkt te gaan worden.
Daarin, nogmaals, niets negatiefs over edmoor!
Ik krijg de indruk door de door jou ingevoerde data, je wellicht thuis bent in het fenomeen spotten?
ik heb dus mijn data vanaf 1978 ingevoerd in een excel sheet, daarin zitten nog hiaten, maar ook dubbele invoer.
In die sheet wil ik graag wat orde scheppen en ook data waar niets mee te doen is, zoals door gebrek aan info of als data dubbel is, deze verwijderen.
Inmiddels werk ik al jaren met de database van ADU, een fijne manier om mee te werken doordat je deze database kunt koppelen aan een SBS-3 ontvanger en ook alles vervolgens kunt synchoniseren.
Maar, het gaat om de oudere historie, ruim 36.000 records, daar moet nog veel uitzoekwerk aan gebeuren, maar goed dat is ook de hobby.
Terug naar Excel.
Ik ben niet thuis met het maken van power query en draaitabellen, ik ben wel bijna op het punt om hiermee te gaan werken en me hierin te gaan verdiepen, maar op dit moment is dat nog niet zo.
Kun je me eenvoudig aangeven hoe ik een power query en/of een draaitabel maak?
Of hoe ik jou voorbeeld kan aanpassen, meerdere kolommen, filters en zo toevoeg?
of, waar ik makkelijk info kan vinden hoe dit te doen?
Zeker omdat mijn excel bestand bestaat uit 36. 000 records is het eigenlijk wel noodzakelijk om te filteren.
Ik hoor graag van je of je me kunt helpen.
Mvg,
Wouter