• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excell 2007 Nr.toetsenbord de ( . ) naar ( , ) omzetting ongedaan maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

freddie.dekkers

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Berichten
62
Weet iemand mij te vertellen hoe ik bij Excell 2007 Nr.toetsenbord de ( . ) naar ( , ) omzetting ongedaan kan maken?
heb al wat chats gechecked en diegenen waren reeds gesloten en geen correct antwoord gevonden. Ik wil nl. niet de NL gedraging van getal- decimalepunt- en duizendtal opmaak veranderen.
Het gaat hier puur alleen om het Nr.toetsenbord in Excell.

PS. wat al eerder in een forum vermeld werdt, dat je dit ook kan bewerkstelligen door (Shift + . ) via Nr.T-bord kunt intoetsen, maar dat reageert niet!

Graag hulp hier in!
 
Ga naar de geavanceerde opties voor Excel.
Zet Scheidingsteken van systeem gebruiken uit.
Direct eronder kan je aangeven welke tekens je wilt gebruiken voor decimaalscheiding en duizendtallen.

Decimals.JPG
 
Gebruik geen afkortingen! Jij bedoelt de punt op het numerieke toetsenbord wordt een , Bij de methode van Edmoor moet je daar dan een punt voor het decimaalteken gebruiken. Echter bij gebruik van de "normale" toetsen werkt dit niet goed. Het resultaat van een optelling =SOM met komma wordt dan met een punt weergegeven.

Mijn schoonmoeder kwam net met een lumineus idee (zijn zeer zelden) > AutoCorrectie Vervang ,, Door .
 
Laatst bewerkt:
Excel > Bestand > Opties > Geavanceerd > Schedingstekens van systeem gebruiken (uitvinken)
 
Mijn schoonmoeder kwam net met een lumineus idee (zijn zeer zelden) > AutoCorrectie Vervang ,, Door .

Dit gaat niet op want dan kan men de "," helemaal niet meer typen!

Wat ik wil is de omzetfunctie van "." naar "," op het Nummerieke toetsenbord uitschakelen dus origineel als "." laten opereren.
Dit is ook alleen het geval binnen Excell, dus niet buiten gebruik van Excell, dus lijkt 't mij op te lossen binnen Excell, maar waar en hoe?
Doch al bedankt aan diegenen die met me mee dachten!

Freddie.
 
Laatst bewerkt:
De andere suggesties blijkbaar niet gelezen? Excel is met 1 l op het einde tenzij jij wat anders gebruikt.
 
Noot

Hoe krijg ik een brichtvenster weg (DEL) om niet te plaatsen?

- Nee op DEL drukken reageerd niet!
- Blijft 't Snelreageren venster altijd aanwezig?!
 
Laatst bewerkt:
Hoe krijg ik een brichtvenster weg (DEL) om niet te plaatsen?
Waar gaat dit over? Wil je berichten verwijderen? Dat moet je niet doen. Topics hebben een archieffunctie. Dat is er voor, dat mensen met eenzelfde probleem dit kunnen opzoeken en vinden.
 
Gaat het om een directe invoer via het werkblad of gebruik je een Userform?
 
Okee mense, heb een benaderende oplossing gevonden!

Filteren op datum,Tijd is lastig, maar als men deze gegevens in een lijst heeft en het - in een extra toegevoegde kolom - in tekst-opmaak per formule samenstelt,
dan kun je er op velerlei wijze een filter op los laten!
 
Laatst bewerkt:
En wat heeft dat met je vraag in #1 te maken?
 
Gaat het om een directe invoer via het werkblad of gebruik je een Userform?

het gaat om een venster hier op deze plek in t forum.
een conflikt tussen snel reageren-venster en actieve of hoe dat heet venster. zo kwam ik niet er uit of ik moest een loos (gaat niet) bericht plaatsen.
dus wilde ik dat venster-bericht-invoer afbreken of te wel anuleren?! geen idee, via de key 'Snel reageren' scheen ik er weer uit te komen en toen kon ik pas weer reageren op andere berichten. weet ff niet wat met Userform bedoelt wordt.

Klopt dit is geen item in deze vraagstelling, zal ik rekening mee houden het was uiteindelijk een gevolg op dat ik een bericht moest plaatsen om er weer uit te komen!

Antwoordt #13 Hoort in een andere vraagstelling, maar ik weet niet hoe dat te doen, heb me in bericht-onderdeel vergist!
ik kopieer m wel en plaats het correct!

Antwoordt #13 kan dus nu door iemand verwijderd worden!!!
 
Laatst bewerkt:
Er is werkelijk geen touw aan vast te knopen. Blijkbaar heb je een ander draadje geopend, zet deze dan op opgelost. Of beter nog vraag de Mod om dit draadje te verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan