• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excelwerkblad openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Berichten
307
Mijn Excel2007 werkt prima op mijn PC. Als ik vanuit mijn map een excelwerkblad open met dubbelklik of openen, dan krijg ik ook direct het werkblad in beeld.

Nu op mijn Laptop werkt dit niet meer zo. Als ik dezelfde actie doe (ook met hetzelfde bestand) dan start Excel wel op maar het scherm blijft voor de rest leeg.
Als ik nu linksboven op verkleinen en vervolgens op vergroten klik dan staat mijn werkblad wel geopend. Een snellere manier is op minimaliseren te klikken. Als ik dat doe dan zie je het werkblad even naar onderen gaan en komt vervolgens direct weer geopend terug.

Wat kan hier het probleem zijn en is dit te verhelpen?

Mvrgrt,
deSmid.
 
Google eens op:

Code:
excel 2007 file doesn't open

en een hoop suggesties kan je zo aflezen.

Wigi
 
Helaas met alle informatie die er is hierover toch geen oplossing kunnen vinden.

Bedankt in ieder geval voor de googletip.

Groet,
deSmid.
 
Beste deSmid ;)

Je hebt toch niet toevallig Adobe Acrobat 6 op je computer staan hé ?

Heb je dit gelezen ?

When I double-click on a file, Excel opens but the file doesn't appear

You may encounter this problem if you have or have previously had Adobe Acrobat 6 installed on your PC or any other add-in that Excel tries to load at startup.

To resolve this problem, uninstall Adobe Acrobat 6 then go to the Excel 2007 startup folders and remove any Adobe-related files as described below:

Go to Start | Settings | Control Panel | Add or Remove Programs


Select Adobe Acrobat 6 Professional and click Remove. At the prompt Are you sure you want to remove Adobe Acrobat 6 professional from your computer? Choose Yes.


Double-click on my computer then your C:\ Drive and browse to the folders below. If you find the files pdfmaker.dot or pdfmaker.xla in the folders, delete them:


C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\XLSTART\


C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\Microsoft\Excel\XLSTART, where <username> is your MWS username.

This should solve the problem of spreadsheet files being slow or not opening when you double-click on them. Office 2007 has a built-in PDF conversion tool so you do not need to reinstall Adobe Acrobat 6 in order to convert Office documents to PDF format. However, if you require Adobe Acrobat, you can reinstall it after completing the above steps and the problem should not reoccur.

Groetjes Danny. ;)
 
Excuus, intussen 3 maanden verder. Adobe Acrobat 6 staat er niet op. Adobe reader 8 wel maar ik zie verder geen dingen die je noemt.
Bedankt voor je reactie. De vraag sluit ik af als (niet)opgelost.

grt,
deSmid. :thumb:
 
Zichtbaar maken

Is de knop Zichtbaar maken (bij Venster) misschien actief? Dat zou betekenen dat in je opstartwerkmap de knop Verbergen is ingesteld.


Je zou kunnen proberen het beeld goed te krijgen en dit lege bestand als opstartsjabloon op te slaan (als sjabloon met de naam Map).
Er zijn 2 locaties voor opstartbestanden: in de map XLstart Zoek op met de zoeken-functie, of in de alternatieve opstartmap (Opties voor Excel > Geavanceerd > Algemeen > achter: "alle bestanden bij opstarten openen in".
Je zou ze dan 1 voor 1 kunnen proberen te vervangen, kijken wat er gebeurt.
 
Als volgt heb ik het probleem opgelost:
Bij mapopties het bestandstype XLS opgezocht.
Geavanceerd --> slecteren openen --> bewerken
Achter toepassing toegevoegd:<spatie>"%1"

Nu werd de file in Excel geopend, MAAR ik kreeg ook een foutmelding dat het bestand niet bestaat !?!

Doorna heb ik het DDE bericht [open("%!") verwijderd en nu wordt de file geopend zonder problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan