extra ide-controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahmet1984

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Berichten
171
Ik heb een ide controller -Promise Ultra100 TX2- kaart aangesloten op mijn pc om een DVD en Cd-rom aan te kunnen sluiten op mijn pc.

Dat is natuurlijk allemaal gelukt, maar er is natuurlijk weer zoals gewoonlijk bij mij een probleem ontstaan.
Als ik namelijk een media inwerp in een van de cd of dvd drive die aangesloten is op de controller van promise loopt het systeem vast. het enige dat ik nog kan doen is dan d.m.v. het reset knop op de systeem kast de pc opnieuw opstarten.

de drives worden herkent door Windows XP

bij het opstarten krijg ik een beeld over de controller dat er geen drives zijn. ik had echter van de verkoper(myCom) begrepen dat dit niet nodig zou zijn.
 
Geplaatst door ahmet1984
Ik heb een ide controller -Promise Ultra100 TX2- kaart aangesloten op mijn pc om een DVD en Cd-rom aan te kunnen sluiten op mijn pc.

Dat is natuurlijk allemaal gelukt, maar er is natuurlijk weer zoals gewoonlijk bij mij een probleem ontstaan.
Als ik namelijk een media inwerp in een van de cd of dvd drive die aangesloten is op de controller van promise loopt het systeem vast. het enige dat ik nog kan doen is dan d.m.v. het reset knop op de systeem kast de pc opnieuw opstarten.

de drives worden herkent door Windows XP

bij het opstarten krijg ik een beeld over de controller dat er geen drives zijn. ik had echter van de verkoper(myCom) begrepen dat dit niet nodig zou zijn.

ik ben nog steeds aan het wachten op het moment dat er gereageerd word op mijn bericht.

ik zal er maar een vraag maken dan.

hoe kan ik er voor zorgen dat de twee drives die aangesloten zijn op de extra controller goed werken en er niet voor zorgen dat mijn systeem vastloopt?
 
Geplaatst door crash

Je moet wel degelijk een driver installeren.
Kijk eens of deze goed werkt;
http://www.driverscollection.com/?file_id=2574

ik heb ff gekeken, maar geen driver er tussen gevonden.

ik heb bij de aankoop ook een driver diskette erbij, maar ik kan deze niet installeren. heb van alles geprobeerd.

mijn hardware in pc is als volgt:

moederbord: Asus A7v266
processor: 2400+ amd athlon xp
geheugen: 1024MB ddr 266
video: Asus geforce fx 5600 256mb
hdd: maxtor 160GB 7200 8mb
maxtor 60GB 7200 8mb
cd dvd: liteon 811s dvd brander
liteon 16X dvd
liteon 12x10x40
liteon 48x40x48
pci kaarten:
usb 2.0 card
sweex 100mb netwerk kaart
56 kb modem
geluidkaart 5.1 creative live player
en natuurlijk de controller van promise ultra100tx2


ik heb de ide drives als volgt aangesloten:

mobo ide:
primair
master maxtor 160GB
slave maxtor 60GB

secundair
master liteon 811s dvd brander
slave liteon 48x40x48

controller promise ultra100tx2:
poort 1: liteon 16x dvd
poort 2: liteon 12x10x40

is dit goed of zo dit anders moeten?
 
ik heb volgens mij dezelfde kaart en het probleem komt me bekend voor.
Ik heb ergens gelezen dat deze kaart niet goed werkt op een windows versie die draait als nt..

Ik heb het probleem opgelost door geen cdroms op de pci idecontroller te zetten.. ik heb nu
primair master: hd
primair slave : dvd brander

secundair master : cd-rewriter
secundair slave : cd-rom
pci controller
primair master hd
en
secundair ook een hd.

Nu loopt het als een trein..

ps, kijk ook even op de website van promise
 
even gezocht :)
Question
Will my Ultra100 work with a CD-ROM, or other ATAPI device?
Cause: ATAPI, CD-ROM, Removable Devices, DOS, Windows NT, PnP

Solution: Removable media devices can only work on the Ultra100 in PnP OSs (like Win9x). In an OS like DOS/WinNT, that is not PnP, the removable media drivers cannot see our card because it doesn’t use standard resources. In a PnP OS, the Ultra100 drivers must be loaded before the device will be seen.


*bron*
 
Geplaatst door Stigter
even gezocht :)



*bron*


klopt voor een deel. ik kan een hdd via de controller beheren en bij het opstarten is de vraag naar driver niet meer te zien. alleen ik wil geen hdd op de controller, maar ik wil op de twee poorten van de controller twee cd roms in totaal aansluiten. hoe kan ik dit realiseren? alvast bedankt weer voor de grote inspanning.
 
Ahmet,

Even goed lezen,
Removable media devices can only work on the Ultra100 in PnP OSs (like Win9x). In an OS like DOS/WinNT, that is not PnP, the removable media drivers cannot see our card because it doesn’t use standard resources.

Hier staat toch duidelijk (correct me if i'm wrong) dat een cdrom alleen werkt met de ultra 100 in een pnp (windoww 9x) en dat het op een Windows gebaseerd op dos/winnt (windows xp) niet werkt omdat het een andere standaard gebruikt.

Geloof me.. ik heb het allang geprobeerd en heb uiteindelijk maar 2 harde schijven op de controller gezet omdat ik mijn cdroms niet aan de praat kreeg.

Je kan overigens wel van os wisselen.. als je dan maar terug gaat naar win98 :( (dan werkt het wel)
 
ik hbe dezelfde kaart geinstalleerd en ook problemen gehad. na een hoop gekloot ben ik er achter gekomen dat je echt een harde schijf aan dit kaartje moet hangen.
ik heb dus de dvd-brander die ik erbij wilde aansluiten rechtstreeks op mijn moedrebord aangesloten en mijn harde schijf aan dit kaartje. probleem was toen verholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan