• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Extra voorwaarde toevoegen in grote formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesper1

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2014
Berichten
73
Ik ben een heel eind met mijn formule, nu moet er nog 1 ding aangepast worden.

In de volgende link heb ik de vraag geplaatst, maar misschien wordt het tijd om een nieuwe topic te beginnen.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/840849-Tarief-berekenen?p=5398043#post5398043

Ik heb ALS, INTEGER, EN, VERT.ZOEKEN in één formule.
Nu moet de formule nog aan één voorwaarde voldoen. Wanneer er een waarde ingevuld is in cel 'U5', moet de uitkomst van de formule 0 worden, staat er niks in cel 'U5', dan moet de formule gewoon het tarief berekenen.

De formule is:

Code:
=MAX(0;ALS(EN(N5=8;Q5>45);VERT.ZOEKEN(845;tabel;2;1)*(1-P5)*T5);VERT.ZOEKEN(INTEGER(N5&","&Q5);tabel;2;1)*(1-P5)*T5)

In de bijlage staat het bestand.
 

Bijlagen

  • Tarief berekenen(cobbe).xlsx
    21,8 KB · Weergaven: 28
Eeeh... Zo misschien?

Code:
=ALS(ISLEEG(U5);0;MAX(0;ALS(EN(N5=8;Q5>45);VERT.ZOEKEN(845;tabel;2;1)*(1-P5)*T5);VERT.ZOEKEN(INTEGER(N5&","&Q5);tabel;2;1)*(1-P5)*T5))
 
Laatst bewerkt:
Sorry ik heb een foutje gemaakt, die U5 die ik aangaf, moet S5 zijn. Dat heb ik aangepast.
Nu werkt de code wel.

Enig probleem is dat het omgedraaid is, als er nu een waarde in S5 staat, doet de formule een berekening, en wanneer er niks in S5 staat, staat er 0 bij de formule.
Dat moet omgedraaid worden, hoe moet dat?

=ALS(ISLEEG(S3);MAX(0;ALS(EN(N3=8;Q3>45);VERT.ZOEKEN(845;tabel;2;1)*(1-P3)*T3);VERT.ZOEKEN(INTEGER(N3&","&Q3);tabel;2;1)*(1-P3)*T3);0)

Hij doet het! Bedankt:)
 
Laatst bewerkt:
Aha, de formule staat zelf in U5 zie ik... tja, dan werkt het inderdaad niet. Maar nu snap ik je vraag niet meer.

Je wilt dat als er een waarde in U5 staat (zeg 110) dat de uitkomst van de formule in U5 op 0 uitkomt... Simpel gezegd: dat kan niet. Je kan niet EN een formule EN een aparte waarde in dezelfde cel hebben.

Edit: inmiddels aangepast lees ik. Ok!
 
Laatst bewerkt:
Omdraaien kan op twee manieren:

Ofwel door de functie NIET te gebruiken:

Code:
=ALS([COLOR="#FF0000"]NIET[/COLOR](ISLEEG(S3));MAX(0;ALS(EN(N3=8;Q3>45);VERT.ZOEKEN(845;tabel;2;1)*(1-P3)*T3);VERT.ZOEKEN(INTEGER(N3&","&Q3);tabel;2;1)*(1-P3)*T3);0)

of door simpelweg de "waarde als WAAR/NIET WAAR" om te draaien:

Code:
=ALS(ISLEEG(S3);[COLOR="#FF0000"]0[/COLOR];MAX(0;ALS(EN(N3=8;Q3>45);VERT.ZOEKEN(845;tabel;2;1)*(1-P3)*T3);VERT.ZOEKEN(INTEGER(N3&","&Q3);tabel;2;1)*(1-P3)*T3))
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan