• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuur in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

NickydR

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2012
Berichten
5
Hallo iedereen

Ik ben me al enkele dagen de kop aan het breken over het volgende:

Ik gebruik excel om mijn facturen op te maken. Op de facturen komen steeds dezelfde gegevens terug in deze volgorde:

unieke code / omschrijving van het werk / aantal maal uitgevoerd / eenheidsprijs / totaal

nu zou ik graag een formule gebruiken (waarschijnlijk verticaal zoeken) om te zorgen dat wanneer ik de unieke code ingeef, al de rest automatisch wordt ingevuld.

Ik heb de code verticaal zoeken al 20 keer proberen ingeven, maar het lukt mij nooit. Ik geef telkens de code in en steeds krijg ik de code als tekstvorm op het scherm...
Ik heb een afbeelding toegevoegd met in de vette kader een voorbeeld van de layout van de factuur, en rechts daarvan alle gegevens die ik graag in een lijst selecteer ipv steeds alles in te typen...

Ik hoor graag jullie antwoorden.

Thx Nicky
probleem excel.png
 
Een xls bestandje bijvoegen verduidelijkt de vraag beter dan een jpgtje.
 
Met een afbeelding kunnen de helpers niets Nicky.
Plaatst een .xls bestandje.
 
In C19:
Code:
=IF(A19="","",VLOOKUP(A19,$M$15:$O$21,3,0))
 
ik heb de formule ingegeven, maar die blijft er gewoon opstaan als getypte tekst, ik krijg geen #VALUE of geen #N/B of geen error...
 
Maak de samengevoegde cellen ongedaan.
 

Bijlagen

  • Blanco factuur2.xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 62
is er ook een mogelijkheid om dit uit te bereiden zodat ook de eenheidsprijs wordt ingevuld?
 
Ik wist dat de vraag kwam, maar ik wilde het aan jezelf overlaten om er wat van te leren.
 
kan je mij dan even uitleggen wat er juist in de formule staat? Wat alle stappen willen zeggen? Ik heb het opgezocht op de microsoft help site, via youtube, via andere fora maar ik snap er niets van... Telkens ik het zelf probeer in te geven lukt het nooit...
 
De formule:
Code:
=IF(A19="","",VLOOKUP(A19,$M$15:$S$21,7,0))

A19, daar zoek je op.
$M$15:$S$21, is het bereik waar in gezocht moet worden.
7, is de kolom naar rechts van de gezochte waarde in het bereik M15:S21.
0 of ONWAAR, de gevonden waarde moet exact overeenkomen.

Excel heeft ook een Help (sneltoets F1).
Kijk bij 'Syntaxis'.
Beter kan ik het niet uitleggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan