favicon plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lies2

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
Berichten
9
Beste Helpmij-ers,

Ik ben een totale leek op het gebied van computers maar het is me toch gelukt een site te maken met Frontpage 2000. Nu probeer ik een favicon te plaatsen voor mijn site-naam en dat wil niet lukken. Kunnen jullie mij helpen ?

Ps. ik schrijf er expres bij dat ik een leek ben. Computertaal is mij niet echt bekend dus ik hoop op een antwoord voor een echte amateur.
 
Hier is een kleine omschrijving van een favicon

Het is dus een kwestie van de favicon.ico uploaden en vervolgens in de <head> onderstaande code invoegen
PHP:
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon">

Note: hoewel er PHP-code staat is het gewoon HTML
 
Indien je de ikoon nog niet op 16 * 16 pixels hebt gemaakt, kun je gebruik maken van (30 dagen gratis trial) Axialis software, via internet-google te vinden en te installeren op je computer. Je opent je oorspronkelijke logo daarin en slaat het op als een .ico file.
Daarna zet je de ikoon in de hoofddirectory van je site en uploaden maar. Na enige tijd doet ie het dan ineens. Waarom dat zo is en waarom het soms weer een tijdje niet werkt, weet ik ook niet.
 
waar

beste Tha Devil,

waar moet je de url van je favoicon dan precies plaatsen?
 
op de pagina's waar je de favicon wilt, in ieder geval op de index-pagina.
 
Als je je favicon.ico hebt geüpload in dezelfde map als je index.html, dan roep je 'm op met de html-code die Tha Devil aangaf. Die zet je (in code-weergave) in de <head> van de pagina:
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" 
  "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html lang="nl">
<head> 
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon">
...
enz.
Met vriendelijke wensen,
CSShunter
 
ik heb gwn het favicon geupload bij images en het werkt overal,is dat normaal?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan