• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fietskilometers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vreugdenhil85

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2011
Berichten
74
Hallo,

Omdat ik veel op de fiets zit, vind ik het leuk om de gereden kilometers, en de tijd die ik hiervoor nodig heb, bij te houden in excel.

Hiervoor heb ik zelf een overzicht gemaakt. In dat overzicht verwerk ik ook het aantal dagen dat ik per maand fiets.
Zie voorbeeldBekijk bijlage Fietscomputer '16, helpmij.nl.xlsx

In het tabblad Totalen heb ik een berekening gemaakt wat het percentage is van het aantal dagen tegenover het totaal aantal dagen per maand dat ik die maand fiets/gefietst hebt. De totaal aantal dagen per maand staan in kolom K.

Nu zit ik met het volgende:
Ik heb in de huidige maand (tot nu toe) augustus 9x (dagen) gefietst.
De maand augustus telt tot nu toe 13 dagen. Normaal gesproken vul ik de totaal aantal dagen per maand in met een formule. Maar dat betekent dat je bij het percentage (kolom I) een vertekend beeld krijgt. Hoe kan ik er voor zorgen dat er in Kolom K het aantal dagen verschijnt dat er in die maand verstreken zijn (dus 13 voor de huidige maand augustus, en 0 voor september)?

Alvast bedankt!
 
Hi,

Ik ben zelf nog lerende maar misschien heb je hier wat aan?
Ik heb in de formule +1 gebruikt om op 13 uit te komen aangezien er officieel gezien nog geen 13 dagen om zijn.
 

Bijlagen

  • Fietscomputer '16, helpmij.nl.xlsx
    70,6 KB · Weergaven: 40
Nu zonder de extra kolom :thumb:

Edit: je zult de +1 er toch uit moeten halen anders kom je uiteindelijk per maand op een dag teveel uit :p
 

Bijlagen

  • Fietscomputer '16, helpmij.nl (2).xlsx
    70,5 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Gezien de verwijzingen etc kan je kijken of je dingen kan vervangen voor een indirect functie zoals bijvoorbeeld in kolom L:

Bekijk bijlage Fietscomputer '16, helpmij.nl (2) (1).xlsx

Verder ook een tip aan rubenio, "0" moet je zoveel mogelijk vermijden. Of echt waarde 0 geven (dus zonder aanhalingstekens) of de cel leeg laten door "0" te vervangen voor ""
met "0" gaat de 0 zich gedragen als tekst en niet als getal. Rekenen met een getal als tekst geeft vaak problemen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan