Filmpjes afspelen d.m.v. Ipad

Status
Niet open voor verdere reacties.

perryL

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Berichten
109
Hallo allemaal,

Ik weet niet of mijn vraag nou echt onder hardware valt, maar anders gelieve te verplaatsen naar de juiste categorie.


Ik ben op zoek naar een systeem of beeldscherm die ik kan bedienen met de ipad

In ons bedrijfspand willen we (verrijdbare) schermen wegzetten bij verschillende afdelingen die een filmpje of Powerpoint over de afdeling waar het scherm staat.
Mochten er klanten binnenkomen en de afdelingschef wilt wat laten zien, dan is het de bedoeling dat hij d.m.v. een Ipad dit kan bedienen met een applicatie of iets dergelijks?

Is er überhaupt zoiets mogelijk? Het is vergelijkbaar met de beelden die ze bij de praxis laten zien (reclame over de swiffer bijvoorbeeld). En als het nodig is dat er dmv. een ipad een ander filmpje kan worden afgespeeld of onze website kan worden opgeroepen.

Alle informatie is welkom!
 
Mogelijk? ja. Of zoiets eenvoudig op te zetten is in je werkomgeving is vaak een tweede. Je krijgt te maken met rechten door het netwerk, serverbeheer, netwerkcapaciteit voor streaming, firewalls, etc.

Vervolgens gaat het over de manier van weergave. Waar staat de data en hoe krijg je het eventueel op het scherm. Een client server constructie is redelijk makkelijk op te zetten, maar heeft een actieve client bij de TV nodig.

Geef dus ook eens aan hoe actief/passief de onderdelen moeten zijn. Als je een boxee oplossing (of iets dergelijks) bij elk scherm kunt neerzetten heb je volgens mij (afgezien van de aangegeven rechten / netwerk perikelen) een kant en klare oplossing samen met een server.
 
Hallo perryL,

Dit is zeker mogelijk. Je kunt dit doen door gebruik te maken van de Apple TV. Vanaf je iPad kun je dan videos, foto's en presentaties streamen of als je een iPad 2 of 3 hebt je scherm dubliceren naar het tv scherm. Het systeem werkt erg snel (uit ervaring gebleken) en werkt via WiFi.
Hopelijk heb ik je hierbij goed geinformeerd.

MVG

Jopi328
 
Bedankt voor de reacties.
Hoe het precies in elkaar moet komen is voor ons ook nog een raadsel, en het exacte draaiboek moet nog gemaakt worden. Dus de exacte informatie wat erop moet komen is nog niet duidelijk.

Het idee van de directie is of dit mogelijk is. Een apple tv zat ik zelf ook aan te denken, aangezien ik er zelf ook 1 heb gehad thuis. Het is duidelijk dat er wi-fi moet komen om een verbinding te leggen tussen het apparaat en de Ipad. Dat gaat eerst gerealiseerd worden. Is het mogelijk om powerpoint e.d. af te spelen met apple tv en om te browsen naar websites? Ik gebruikte het apparaat alleen maar voor films, anders ga ik me daar eerst maar eens in verdiepen. Ook willen ze zo min mogelijk kabels, omdat het scherm/tv flexibel moet zijn.

TV --> Stroomkabel
APPLE TV --> Stroomkabel

Connectie apple tv - TV --> hdmi kabel


Dit zou dus het meest praktisch zijn inderdaad. Als er andere mogelijkheden beter zijn is het ook altijd welkom.
 
Zoals ik al aangaf is boxee ook een optie en er zijn ook andere oplossingen beschikbaar. Het gaat om budget, uitvoering, veiligheid etc. waar de echte beperkingen zitten.

De oude apple TV was bijvoorbeeld niet echt goed te routen. Als je nu toch een wireless netwerk alleen voor deze applicatie aanlegt is dat natuurlijk al een stuk minder van belang, maar zit je wel met het benaderen van de websites. Dat zal dan toch op een of andere manier door de firewall geleid moeten worden.

Overigens zijn er ook smart-TV's met de functionaliteit hiervoor meegeleverd (evt. na insteken wifi usb dongle). Nadeel van deze oplossingen is dan vaak dat het aangeboden materiaal in bepaalde formaten geleverd moet worden en je afhankelijk bent van de TV-fabrikant wat betreft ipad ondersteuning. Producten zoals boxee XBMC en appleTV krijgen vaak toch betere en snellere updates en worden langer onderhouden.
 
Bedankt voor de informatie. Ik ga vandaag even flink research doen over de opties van boxee en apple tv. Ook ga ik de mogelijkheid van een mediaserver bekijken. Ik heb in ieder geval antwoord op mijn vraag, dit zal ik dus ook voorleggen aan de directieleden die nog moeten beslissen wat voor budgettering het 'project' krijgt en wat er precies moet worden weergegeven op de schermen.

Bedankt!

Gr.
Perry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan