• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filter op kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandysy

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Berichten
18
hallo wie wil en kan mij helpen
in de bijlagen zie je dat er al wat gedaan is
maar ik zou nu graag willen dat als ik een zoek aktie uitvoer deze ook die zicht baar is of dat die in een kader te zien word want als de lijst lang zal worden dan moet je gaan schrollen tot dat je de verkleuring ziet en je kunt er ook eens naast zien wat dan toch niet de bedoeling zou zijn filter op Bekijk bijlage stukken.xlsm
 
wel als je eens zoek op 5 bvb dan zie je dat 5,15,25 enz overal waar een 5 in staat dat deze geel gekleurd worden
maar ik zou het fijn vinden dat dan alleen maar deze gele lijn dierect onderelkaar ge zetworden of dat deze in een venster te zien worden
dus niet de gans inhoud

hopelijk begrijp je me nu
 
Beste Sandysy ;)

In jouw bestandje kan ik nergens een kleur zien.
Er staan koppelingen en of verwijzingen naar een andere locatie in jouw bestandje.

Zo kunnen wij je niet helpen.
Vanaf Excel 2007 kan je filteren op kleur.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Sandy, ik had mijn post weer verwijderd omdat ik opeens toch zag wat je bedoelde..

volgens mij moet je gewoon filteren op die kleur, althans dat is nu de snelste aanpassing.

aan jou zoekenkleur macro heb ik aan het eind de volgende code toegevoegd.

Code:
ActiveSheet.Range("$A$8:$A$8").CurrentRegion.AutoFilter Field:=1, Criteria1:=RGB(255, 255, 153), Operator:=xlFilterCellColor

dan filtert hij de regels met jou gekozen kleurindex
 

Bijlagen

  • Kopie van stukken-1.xlsm
    45,8 KB · Weergaven: 18
dank u roeljongman dat is wat ik zocht hartelijk dank
:):):):):):):):):):thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan