filteren op dagdeel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basbrommer

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2005
Berichten
101
Hallo,

Ik wil graag een rooster dat vol staat met personen die activiteiten volgen laten filteren op dagdeel van deze dag. In het rooster staat vermeld welke persoon, welke activiteit, welk dagdeel, etc..
Bijv. Vandaag is het maandagmorgen rond 09:00 uur. Welke personen komen deze morgen?
Met deze gegevens wil ik daarna aangeven wie vandaag ziek is of vrij heeft genomen. Dit moet dan weer gekoppeld worden aan de datum van vandaag.

Wie kan mij hierbij helpen?

Bas
 
Misschien moet je wat meer uitleg geven! Met welk programma zoek je dit te doen is eerst en vooral een cruciaal gegeven. Ik veronderstel met Access en daar Queries invoeren?
 
Ik werk met Access en ik heb het al geprobeerd met een query, maar ik kom er niet uit. Ik kan wel aangeven dat ik kan filteren op bijv. maandagmorgen, maar wat ik wil is dat het filter zich aanpast op de functie now(). Zo krijg je direct de gegevens die je nog hebt. Als dagdelen een IDnummer nodig hebben dan is dat geen probleem. Mijn probleem is dat ik eigenlijk helemaal geen kaas heb gegeten van programmeren (VBA) en ik denk dat ik dat hierbij nodig heb.

Bas
 
Om het wat duidelijker te maken wat ik wil moet volgens mij de formule zoiets worden:
als het maandag is tussen 06:00 en 12:00 dan een 11,
als het maandag is tussen 12:00 en 18:00 dan een 12,
als het maandag is tussen 18:00 en 24:00 dan een 13,
als het dinsdag is tussen 06:00 en 12:00 dan een 21,
als het dinsdag is tussen 12:00 en 18:00 dan een 22,
als het dinsdag is tussen 18:00 en 24:00 dan een 23,
etc..

kan iemand mij mij op weg helpen? Al is het maar een klein stukje , bijv het begin. Alle herhalingen kan ik er zelf inzetten.

groeten Bas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan