• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren op hoger dan en lager dan

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierdjohn

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Berichten
24
In mijn Excel-bestand heb ik één oorspronkelijke tabel. In deze tabel de drie kolommen met als titels Naam, Cijfer en Vooropleiding. Onder de titels de gegevens, bijvoorbeeld Jan, 5.8, HAVO.
Ik doe steeds het volgende:

- Kopiëren van de bovenste rij met de titels van de oorspronkelijke tabel naar een andere cel
- Onder de titel zet ik het criterium neer. Als ik alle namen wil zien boven de letter H in het alfabet zet ik in de cel onder de titel Naam >H
- Als criteriumbereik de nieuwe tabel (alleen de titelcellen en de rij daaronder met de cel >H)
- Daarna Geavanceerd Filter en als lijstbereik kies ik de alle gegevens uit de oorspronkelijke tabel
- Deze gefilterde gegevens plak ik dan onder de nieuwe tabel

Nu wil ik alleen de cijfers van minstens een 5 en hoogstens een 7 weergeven.
Voorheen dit ik dit door in de cellen, onder de titelcel met Cijfer, >=8 en daaronder <5,5 in te typen.
Nu type ik dus in >5,5 en daaronder <7. Dit werkt nu niet.

Iemand enig idee hoe ik deze criteria op de juiste manier intypen moet om deze te filteren?

Bekijk bijlage §2.2 ZOEKEN IN EEN LIJST.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Welkom op dit forum,

waarschijnlijk wordt je met een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info, beter geholpen.

zelf gaat mijn oplossingrichting uit naar een draaitabel.
 
Met een voorbeeld bestand wil ik wel eens een poging wagen, laat eens zien wat je al hebt.

mvg Jean-Paul
 
Is dit wat je bedoelt?

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
 

Bijlagen

  • §2.2 ZOEKEN IN EEN LIJST (oeldere).xls
    37 KB · Weergaven: 35
Nee. Ik wil het gesorteerd hebben volgens de methode bij Probleem 2.2e. Dus met operatortekens het criterium opgeven van alle studenten met een cijfer van minstens 5 en hoogstens 7.
Ik kan de juiste code niet vinden die ik intypen moet. Ik dacht zelf aan >5 en in die cel er onder <7. Dit werkt niet.

Ik ga steeds als volgt te werk:
1. Ik kopieër de bovenste rij van de oorspronkelijke tabel (dus alle titels). Deze plak ik ergens anders neer. Onder de bijbehorende titelcel geef ik het criterium. Als ik cijfers hoger dan 5 wil zien, type ik in
die cel >5.
2. Oorspronkelijke tabel selecteren -> Gedefinieerde namen -> Maken o.b.v. selectie -> In dit venster vink ik alleen bovenste rij aan
3. Groep Gegevens -> Tabblad Sorteren en filteren -> Knop geavanceerd -> Criteriumbereik -> Hier selecteer ik de gekopieërde titelrij en de rij eronder met het criterium -> Kopiëren naar, nu selecteer
ik een ruimte onder mijn gekopieërde titelrij met criterium.
 
1) Ok dat kan, maar geeft de draaitabel niet de juiste uitkomst?

2) Met welke versie van Excel werk je?

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
 
Meestal los ik dit zo op.

mvg Jean-Paul
 

Bijlagen

  • 22ZOEKENINEENLIJST(jp).xls
    39 KB · Weergaven: 30
@Jean Paul

volgens mij dient de uitkomst toch echt te zijn:

Som van Cijfer Kolomlabels
Rijlabels HAVO MTS Eindtotaal
Bakker C. 5,7 5,7
Dekkers B. 6,4 6,4
Jansen B. 6,8 6,8
Eindtotaal 12,1 6,8 18,9


Dit zijn de personen met de uitkomsten >= 5 en <= 7.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
 
Laatst bewerkt:
@Jean Paul

bericht was 2 x geplaats (waarvoor sorry).
 
Laatst bewerkt:
Een heel klein foutje in de formule hier een recht zetting.

Hartelijk dank voor het nazicht oeldere


mvg Jean-Paul
 

Bijlagen

  • 22ZOEKENINEENLIJST(jp).xls
    39 KB · Weergaven: 40
Graag gedaan.

Dan wachten we nog even op de reactie van de TS.
 
Iets in de lijn van wat de TS in z'n oorspronkelijke bestand doet, zie bijlage.
 

Bijlagen

  • §2.2 ZOEKEN IN EEN LIJST.xlsx
    46,9 KB · Weergaven: 69
JeanPaul28 en WHER: Bedankt voor de reacties. Ik wist niet dat het simpelweg kon door een 5 en een 7 in cellen onder elkaar te typen. Die formuleform ga ik later ook nog eens gebruiken!
Oeldere ook bedankt, nu weet ik hoe ik de draaitabel kan gebruiken.
Problem solved!:thumb:
 
Heb iets te vroeg gejuichd. Ik ben toch niet helemaal tevreden.
Eenvoudig 5 en 7 in onder elkaar in twee cellen zetten is niet mogelijk.

Kan iemand mij in stappen vertellen hoe ik een resultaat als het bestand van JeanPaul28 krijg?

Ik heb ook het idee dat hij voor de cellen N25 tot N27 steeds een formule ''handmatig'' veranderd heeft naar de naam van de doelcel. Is het ook mogelijk gewoon één formule in te typen en deze te gebruiken voor een lijstbereik?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan