Formaat rapport

Jacobusje

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2021
Berichten
89
Goedemiddag,

Met de volgende code regel ik in een formulier waar dat formulier komt te staat en hoe groot het formulier wordt.

Code:
Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
DoCmd.MoveSize 200, 200, 19000, 9000
End Sub

Maar dat wil ook in een rapport regelen, maar dat lukt me niet.
Bij mijn weten moet dat kunnen, ik dacht namelijk dat ik dat al eerder gebruikt had, maar kan het niet terugvinden.

Weet iemand of dat kan en waar dat dan moet staan.
 
Ik weet niet goed wat je probeert te bereiken, maar bij een rapport werkt het in ieder geval niet zo.
Je zou wat kunnen spelen met de marges en de breedte en hoogte van het rapport.
 
Een rapport maak je in essentie om af te drukken, dus de 'afmetingen' liggen doorgaans vast in de Pagina-instellingen. Meestal A4 dus, al dan niet liggend of staand. Voor het weergeven van gegevens gebruik je formulieren. Hou je ook aan die conventies :).
 
🤒🤒
Tja, ik zie nu dat mijn vraagstelling niet klopt. :rolleyes:
Het gaat wel over een rapport, maar nog een stapje voor het afdrukken.

Het gaat om de positie en het formaat van het scherm/venster waar het afdrukvoorbeeld in staat.
 
Afdrukvoorbeeld doe ik altijd zo:
Code:
Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
    DoCmd.Maximize
End Sub
Niet moeilijk over doen :).
 
Sorry, dit is nog niet wat ik wil / voor ogen heb....
Nu komt de pagina in de hoogte gemaximaliseerd te staan, maar dat heb ik liever in de breedte. (leesbaarheid)
Is er een mogelijkheid om een zoom-percentage op te geven?
Het lukt me niet met "me.ScaleWidth".

Ik kwam er trouwens wel achter dat de eerste 2 getallen uit "mijn" code wel werken maar de laatste 2 niet, vreemd.

Zijn er nog andere mogelijkheden?
 
Niet vreemd, zoals Peter al heeft uitgelegd, want zo werkt dat gewoon niet voor een rapport. Move daarentegen werkt meestal wél, dus omlaag en naar rechts (de eerste getallen).
Ik zou zeggen: laat de gebruiker zelf bepalen hoever hij/zij wil inzoomen, als dat nodig/wenselijk is. Je laat ze toch ook zelf de eigen veters strikken? Vind ik in ieder geval typisch iets dat bij een gebruiker ligt, en niet bij een beheerder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan