Formaat van de database wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicu

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Berichten
222
Hoi hoi,

Is het mogelijk in access 2010 om een datase in een klein formaat te maken en altijd in dit formaat op te laten starten? Ik had een menuutje gemaakt met allemaal snelkoppelingen (zie bijlage) , maar dit programma kan binnenkort niet meer gebruikt worden. Ik hoop dit dus na te maken in access en dan automatisch te laten opstarten als windows laat.
Hoor graag of dit mogelijk is

Groet,

Josh
 

Bijlagen

  • snelkoppelinglijstje.jpg
    snelkoppelinglijstje.jpg
    27,9 KB · Weergaven: 47
Wat wil je precies? Een database is (de naam zegt het al) een database, geen bureaublad. Zoek een programma dat daar wel geschikt voor is, ik zou dit niet in Access willen proberen.
 
Ik heb nu een lijstje met links naar programma's, sites en excel bestanden. Deze excelbestanden wil ik in verloop van tijd veranderen in accessdocumenten. Maar binnenkort gaan we over op windows 7 en dan mag er geen exe bestanden meer op gezet worden. Op zich zou access dan wel een uitkomst bieden, maar dan moet hij niet gemaximaliseerd opgestart worden. En het voordeel van access is dat anderen niet zomaar alles kunnen veranderen, hier heb ik in excel heel veel last van (knippen/plakken-> layout naar z'n grootje)
Dus ben benieuwd of dit wel kan.....
 
Een database is een pakket waarmee je gegevens opslaat en beheert, het is geen bureaublad. En dat is wat je zoekt volgens mij. Althans: dat laat je plaatje zien. Je kunt uiteraard een database maken en gebruiken om de inhoud van je snelkoppelingen (dat het het tenminste, neem ik aan?) in op te slaan, en dat dan in een formulier te laten zien, maar dat is nogal bewerkelijk, niet-flexibel en daarnaast lost het niks op voor je Excel probleem, want je moet nog steeds andere programma's openen voor de feitelijke documenten. Dus beschermen van je layout, wat jij aanhaalt, is er toch ook niet bij. En als je er een nieuwe koppeling bij wilt zetten, of een oude kwijt wilt, moet je het formulier elke keer verbouwen. Ook niet handig. Daarnaast heb je een (redelijk dure) licentie nodig voor Access, dus als je met meerdere personen van het systeem gebruik wilt maken, kan de prijs aardig oplopen.
 
Ja dat weet ik, maar we hebben voor iedereen access tot beschikking. Maar even los van het feit of dit wel of niet handig is om te doen, ben ik nog steeds benieuwd of je access in een gewijzigd formaat kan opstarten. Of is dit uberhaupt niet mogelijk?
 
Helemaal weg krijg je het niet (Access is een applicatie, dus die staat op de taakbalk) maar je kunt er wel een beetje mee spelen.
 

Bijlagen

  • FormulierZonderAccess.zip
    50,1 KB · Weergaven: 27
Dit is top! Hoe heb je dit gemaakt, is dit een macro?
Ga nu proberen om het aan te passen aan mijn wensen.
 
Het startformulier gebruikt een functie met twee parameters om de interface te minimaliseren en bij sluiten te maximaliseren. Die functie vind je in de modules. Je moet de db dan wel met de <Shift> toets ingedrukt openen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan