• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule als faalt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aapje10

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Berichten
73
Beste, ik schrijf wel dat de formule faalt maar waarschijnlijk faal ik zelf.

In cel N5 staat een formule waarbij ik 2 keer de ALS functie heb gebruikt en lijkt de uitkomst in orde.
deze formule verwijst naar cel N1 waar de datum vergeleken wordt met een andere datum met daarbij 4 dagen opgeteld.
Op deze wijze kom ik dan aan de behoefte voor 1 week en die breng ik dan in mindering op het totale voorraad getal.

Dezelfde formule staat in P5 en daar klopt dan de formule niet meer.

Deze hele exercitie is bedoeld als voortschrijdend inzicht in voorraad afname.

Bijgevoegd de betreffende excel bestand.

Alvast bedankt,
 

Bijlagen

  • Forecast testHM 280420.xlsx
    15,7 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Ik heb even snel gekeken. Ik mis in de tweede als formule het gedeelte wat er moet gebeuren als de uitkomst van de onwaar is.

Ben je bezig met de maximale bestelvoorraad?
 
Hoi Marcel, bedankt voor je opmerking.

Ik heb nu de formule zo gemaakt: =ALS(M$1<>$F$3;L5;$F5)-(ALS(N$1<=5;N$1*$G5;ALS(N$1>=5;N$1*$G5-+M5))) en nu werkt hij wel overal.
Plak deze in N5 en dan zie je de werking ervan, uiteraard graag je mening hierover want kan waarschijnlijk slimmer.
Nee ben niet bezig met de bestelvoorraad maar met de afnemende voorraad die dan weer getriggerd word door de min max niveaus.
Dat zie je in dit bestand nog niet terug omdat ik eerst met deze betreffende formule bezig ben geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan