• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule datum in macro zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sechibi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2013
Berichten
3
Heren en damen,

Ik heb kolom "N" daar zijn de jaarnummer en week nummen in een cel opgenomen bijvoorbeeld:
cel N2 heeft als waarde 1316 de 13 staat voor jaar 2013 en 16 staat voor week 16. deze moet ik omzetten naar een datum indit geval is dit de eerste maandag
van week 16 in jaar 2013 (15-04-2013)

Ik wil dit in een macro zetten die dit omzet en terugzet in dezelfde cel als waarde (geen formule).
dit moet dan gebeuren voor de hele kolom N

lege cellen overslaan en leeg laten.

Ik heb de formule wel uit kunnen zoeken maar dan moet ik 3 a 4 stappen stappen doen om dit uit te voeren.
ik zou dit graag in een macro willen hebben.

grt
S
 
Zou je het hiermee willen doen?
 

Bijlagen

  • Maandag_weeknummer.xlsm
    15,9 KB · Weergaven: 28
Dank je wel Cobbe,

Als ik in dezefde cel voor de tweede keer een waarde invoer "1402" na dat de macro is uitgevoerd, dan geeft deze het jaar 1901. iets klopt niet. ligt dat aan de ISO datum?

Ik wil in een ander kolom de datum van cel N in dd/mm/yyyy format minus 14 dagen. hoe voeg ik deze in dezelfde macro.
ik heb nu ----- Cells(i, 14).Offset(, -1) = Format(Cells(i, 14) - 14, "dd/mm/yyyy") ---- deze werkt niet helemaal goed.

met vriendelijke grt
S
 
Dat heeft niets met ISO te maken maar met de opmaak van de cellen.
Als de macro gelopen heeft zijn de cellen datumcellen.
Als je nu de macro nog eens laat lopen neemt hij evengoed de 2 linkse en 2 rechtse cijfers voor de berekening en dus krijg je absurde datums als uitkomst.
Ik heb een iets andere aanpak gekozen om het zelfde te bereiken, je kunt de kolommen die je niet wil zien gewoon verbergen.
 

Bijlagen

  • Maandag_weeknummer.xlsm
    16,5 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan