• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule die automatisch een combinatie maakt van twee gegevens

martijn78m

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2013
Berichten
60
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het worstelen met een formule die verschillende combinaties kan maken met een rij van gegevens.
zie bijlage

Doel is om een formule te vinden die telkens een nieuw combinatie maakt van een bestemming (kolom D) en een ophaal locatie (kolom C).
Deze heb ik nu manueel in Kolom K gemaakt als voorbeeld
Idee is om middels een formule die nieuwe combinaties maakt van bestemming en ophaal locatie.
Daartussen ga ik de afstand berekenen met de latitude en longitude.

Dus je hebt als bestemming Gouda, en dan wil ik kijken wat de kortste afstand is van de combinaties die er op dat moment zijn.
Dus bijvoorbeeld van Amsterdam naar Gouda is rit A, de volgende combi die de formule dan moet maken is voor een rit met een ophaal locatie in Delft en een bestemming in Leiden.
De formule voor deze rit zou dus de combi Gouda naar Delft moeten maken. in 1 kolom Gouda, en in de andere kolom Delft. de afstand die ik dan ga berekeken (die formule is wel gelukt:) is dus tussen Gouda en Delft.
Als die afstand van alle combi's de kortste is wordt dat de volgende rit.
De steden in C + D en I + J worden vervangen voor postcodes. Deze postcodes zijn weer gelinkt aan de latitude en longtitude codes.
Zodat de afstand per type combi kan worden berekend.

Alvast bedankt voor het meedenken,
 

Bijlagen

  • combinaties maken.xlsx
    13,8 KB · Weergaven: 11
Aan de reacties te zien snapt niemand er een hout van, geef een duidelijkere uitleg in het bestand, maar dat is mijn mening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan