• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule doorkopieren in beveiligd werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosalie123

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2014
Berichten
24
Hey,

Wij krijgen regelmatig meetstaten binnen waar wij onze prijzen moeten op invullen. Ik haal deze prijzen adhv van een formule (verticaal zoeken) uit ons ingevuld bestand.

Tot daar dus geen probleem.

Nu wil die formule die ik invul in de eerste cel doorkopieren naar de laatste cel (dat kunnen soms wel honderden lijnen zijn) maar de laatste tijd krijg ik veel bestanden binnen die beveiligd zijn en waar enkel de cellen waar ik iets mag in invullen niet beveiligd zijn. Maw ik kan de formule dus niet doorkopieren (omdat daar dus beveiligde cellen tussen staan) naar beneden en zou dus manueel in iedere cel de formule moeten kopieren.

Of bestaat er hier toch een andere mogelijkheid voor?

thx!
 
mss nog aansluitend hierbij de volgende vraag, ik gebruik de volgende formule om mijn prijzen te gaan ophalen.

=ALS(NIET(ISLEEG(G749));VERT.ZOEKEN(A749;a.xlsx!CALCULATIE;30;ONWAAR);" ")

Nu, deze formule klopt in de meeste cellen maar als ik deze doorkopieer dan krijg ik in de velden waar er in "G749" effectief niks staat, #N/B terwijl ik vraag dat hij dan niks zet. Wat doe ik verkeerd?
 
Ad #1: de beveiliging opheffen? Of zit daar een wachtwoord op?

Ad #2: zonder voorbeeld is het gokken, maar staat er wellicht een spatie of een formule in G749? Dan is deze niet leeg, wordt de functies VERT.ZOEKEN uitgevoerd en deze vindt dan niets en geeft foutmelding #N/B.
 
1 - met wachtwoord...Helaas.....

2 - idd, blijkt dat die cellen niet leeg zijn....maar ik zie niks staan....hoe kan ik deze vlot allemaal verwijderen (zonder dat ik weer het hele bestand moet doorlopen en dit manueel moet doen?)

al super bedankt!
 
ps filteren kan, meestal, niet omdat de bestanden worden aangeleverd en soms van erbarmelijke lay-out zijn....
 
Ad #1 probleem is dat wij het bestand, na invulling van onze prijzen, meestal digitaal ook terug moeten aanleveren....denk niet dat de opdrachtgever zo bllij zou zijn als hij ziet dat wij 'geprutst' hebben aan zijn bestand....

Ad #2 een voorbeeldje in bijlage....Bekijk bijlage test niet lege cellen.xlsx
 
1: dan ben ik voor deze vraag even uitgedacht. Wellicht vragen of je 'm zonder wachtwoord terug mag aanleveren?

2: er staan spaties in G1! Dus de cel is NIET leeg. Je zult de spaties moeten wissen voordat je formule het juiste resultaat geeft. Of je formule aanpassen natuurlijk.
 
mss dan best mijn formule aanpassen want als ik overal moet gaan kijken waar er spaties staan...dan ben ik ook ff bezig :d

welke formule zou ik dan het beste gebruiken?

in ieder geval al nen dikke merci voor de hulp!!
 
Probeer deze formule eens:
Code:
=ALS(OF(LINKS(G1;1)=" ";ISLEEG(G1));"";VERT.ZOEKEN(A1;a.xlsx!CALCULATIE;30;ONWAAR))
 
dit lijkt er idd precies beter op!!

Super, ik sluit het topic af want ik vrees dat er toch geen oplossing zal komen voor het doortrekken van de formule, ook in de beveiligde cellen!! Vrees dat ik veel knip-en plak werk zal hebben!! :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan