• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule/macro voor vinden bladzijde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
378
Hallo allemaal,

Ik heb een groot excel bestand. Hierin staan omschrijvingen (bijvoorbeeld "voorbeeld 1"). Nu wil ik graag in mijn overzicht op welke bladzijde dit voorbeeld staat.

Ik heb voor de duidelijkheid even een voorbeeld bestandje gemaakt.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen?

Alvast heel erg bedankt voor de eventuele reacties.

Groetjes,

Danielle
Bekijk bijlage Voorbeeld bladzijde.xlsx
 
Hoewel ik het doel niet snap toch maar even naar je vb gekeken. Als elke bladzijde 48 rijen bevat is dit misschien een oplossing:

Code:
=GEHEEL((VERGELIJKEN(A4;$A$8:$A$1048576;0)+7)/48)+1
 

Bijlagen

  • Voorbeeld bladzijde-1 (V&A).xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 27
de macro "Sub DeHPagebreaks()" schrijft de rijnummers van de horizontale paginaeinden naar de tabel op blad2.
dan is het een gewone formule die je paginanummer geeft, maar je "voorbeeldx" mag wel niet in de A-kolom staan, of anders moet je iets anders zoeken.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld%20bladzijde(1).xlsm
    19,7 KB · Weergaven: 32
Bedankt voor de reacties :thumb:.

Ik heb nog een vraagje over het bestand met de macro "Sub DeHPagebreaks()". Als ik nu ergens willekeurig in kolom A op blad 1 (Voorbeeld 5) typ en dan dan in kolom C ook Voorbeeld 5 typ en dan de formule kopieer. Dan wordt de juiste bladzijde niet weergegeven.

Dit komt omdat in blad 2 nog de huidige pagebreaks staan. Als ik de macro handmatig uitvoer komt er een foutmelding.

Wat moet ik doen om de pagebreaks op blad 2 te actualiseren?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

Groetjes,

Danielle
 
Hallo allemaal,

Ik ben erachter :d

Heel erg bedankt voor de hulp!

Groetjes,

Danielle
 
Hallo allemaal,

Ik krijg toch steeds de foutmelding dat de macro buiten het bereik valt. Als ik de hele kolom A verwijder en de regels uit blad 2 dan loopt de macro (soms) ineens wel weer goed en worden de gegevens in de tabel ververst. Ik heb trouwens de macro in een button gezet om het te activeren. Weet eigenlijk ook niet of dat de bedoeling is (zie bijlage).

Weet iemand de reden waarom er steeds een foutmelding uit komt?

Groetjes,

Danielle

Bekijk bijlage foutmelding pagebreak.xlsm
 
Hallo allemaal,

Het is opgelost :D.

Ik had waardes die buiten mijn pagina einde vallen. Vandaar dat de melding steeds terug kwam.

Groetjes,

Danielle
 
mooi dat te horen,
bart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan