• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule namen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouwer91

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2018
Berichten
68
Goedemiddag,

M.b.t. het bijgevoegde bestand heb ik de volgende vraag:

In het werkblad OVERZICHT WERKEN wil ik graag in het bereik C15:C25 een formule hebben die alle personeelnummers weergeeft die, in dit geval, uren hebben geschreven op werknummer K400 (CEL D3) en welke de functie monteur (CEL D12) hebben. Als ik bijvoorbeeld in CEL D12 'projectleider' selecteer, dan wil ik graag alle pers.nrs. van de projectleiders die op werknr. K400 hebben geschreven.

Welke formule kan ik hiervoor gebruiken?

Vriendelijke groet!
 

Bijlagen

  • Dummy namen.xlsx
    13,2 KB · Weergaven: 23
Dit doe je natuurlijk met een draaitabel
 

Bijlagen

  • Dummy namen.xlsx
    16,3 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Timshel, dat is de makkelijkste optie, maar ik wil het graag d.m.v. een formule zien; dat hij puur die persnrs. pakt a.d.h.v. de gemaakte selectie. Dit overzichtje wil ik namelijk in een groter geheel plaatsen, wat zo'n overzichtje beter maakt.

Weet jij deze formule?
 
Matrixformule in C15
Code:
=INDEX(Data!$A$2:$A$29;VERGELIJKEN(1;(Data!$C$2:$C$29=$D$3)*(Data!$G$2:$G$29=$D$12)*ISFOUT(VERGELIJKEN(Data!$A$2:$A$29;$C$14:$C14;0));0))
en afsluiten met CTRL SHIFT ENTER
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan