• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule o.b.v. celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

youdeni

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
147
Beste,

Heb de volgende vraag.
  • Ik heb een tabblad genaamd "index" daar wil ik dat in kolom "L" een aantal.als formule komt.
  • Deze formule moet door gekopieerd worden naar beneden o.b.v. de sheets die benoemd zijn in kolom E
  • Het bereik in de formule moet het volledige bereik van aangesloten cellen zijn. Gezien vanaf cel "A1"
  • Het criterium is altijd: ONWAAR
  • Bijvoorbeeld in cel "E2" staat Kwalificatie. Dan moet de Aantal.Als fomuler zijn: AANTAL.ALS(Kwalificatie!A1:D5;ONWAAR)
    • Waarbij Kwalificatie!A1:D5 de aaneengesloten reeks is van Tabblad Kwalificatie, gezien vanaf cel A1
  • Bijvoorbeeld in cel "E3" staat Afwezigheidsreden. Dan moet de Aantal.Als fomuler zijn: AANTAL.ALS(Afwezigheidsreden!A1:I5;ONWAAR)
    • Waarbij Afwezigheidsreden!A1:I5 de aaneengesloten reeks is van Tabblad Afwezigheidsreden gezien vanaf cel A1
het lukt mij niet om dit voor elkaar te krijgen met het opnemen van een macro.
 

Bijlagen

  • Formule_celwaarde.xlsx
    20,3 KB · Weergaven: 4
Zie bij het plaasten het smily's zijn geworden maar dit moet : D zijn
 
bedoel je zoiets?
Opslaan als xlsm, macro toegevoegd.
 

Bijlagen

  • Formule_celwaarde.xlsm
    42,1 KB · Weergaven: 11
bedoel je zoiets?
Opslaan als xlsm, macro toegevoegd.
Beste Emieds,

Bedankt voor je reactie. Het is ongeveer wat ik bedoeld. Jouw macro vult de de formule in kolommen F en G. Ik wilde de formule in kolom L gekopieerd hebben. Wat daar lastig aan is dat de formule moet kijken naar de actieve range van dat specifieke werkblad.
  • Bijvoorbeeld in cel "E2" staat Kwalificatie. Dan moet de Aantal.Als fomuler zijn: in kolom L2
    Code:
    AANTAL.ALS(Kwalificatie!A1:D5;ONWAAR
    )
    • Waarbij Kwalificatie!A1:D5 de aaneengesloten reeks is van Tabblad Kwalificatie, gezien vanaf cel A1
Is jouw oplossing makkelijk om te bouwen?

Youssef
 
Dat moet niet omgebouwd worden, of hij nu telt tot kolom 5 of kolom 26 de uitkomst blijft dezelfde.
 

Bijlagen

  • Formule_celwaarde.xlsm
    57,5 KB · Weergaven: 1
Beste Emiel,

Excuus, maar begrijp het niet. De macro's in beide bestanden zijn hetzelfde. De formule in kolom L wordt niet aangevuld. Zie ik wat over het hoofd.
Youssef
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan