• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule werkt op een ander tabblad niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

thst

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
Berichten
655
Beste allemaal,

Ik heb een formule die op het ene tabblad (Tijden) werkt, maar op een ander (Verleden)niet !!

dit is de formule:
Code:
=ALS(RIJ()-RIJ($A$2)>=AANTAL.ALS(verkoop!$T$3:$T$1599;$A$1);"";INDEX(verkoop!$AC$3:$AC$1599*1;SOMPRODUCT(GROOTSTE((verkoop!$T$3:$T$1599=$A$1)*(RIJ(verkoop!$AC$3:$AC$1599)-RIJ(verkoop!$AC$3)+1);AANTAL.ALS(verkoop!$T$3:$T$1599;$A$1)-RIJ()+RIJ($A$2)))))

Wie weet waar dat aan ligt, en weet het antwoord voor mij ?

Angela
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zonder voorbeeld,

Ik zou eens in de formulebalk achter de formule gaan staan, en dan.
Ctrl > Shift > Enter (gelijktijdig)......er komen dan { } om de formule te staan, of te wel het is een matrixformule.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk worden andere rijen gebruikt en heeft het tabblad er niets mee te maken.
 
Nou dat kan wel kloppen Wigi, want als ik de tabel waar de codes in staan kopieer en naar het andere tabblad plak staan de gegevens er allemaal in, maar als ik dan op berekenen klik is alles weg !!

Angela
 
Goed zo, dan kan je al aan de slag met mijn suggestie.
 
Ik zou niet weten wat ik er aan kan doen.

Angela
 
THST,

Waarschijnlijk bedoeld WIGI dat de rijen aangepast dienen te worden.

Maar je kunt ook een voorbeeld bestandje plaatsen.
 
De gegevens heb ik op 2 plaatsen nodig, als jij zegt dat ze al gebruikt worden. Dan kan ik ze dus niet ergens voor een 2e keer opvragen.

Wat moet ik dan doen om dat toch voor elkaar te krijgen

Angela
 
Yes, ben eruit.
Wat ik gedaan heb ?

Een klein bestandje gemaakt en daar werkte het wel, mits ik op hetzelfde tabblad bleef.

ik moest in de formule ook de regel nummers aanpassen dus niet A1 maar op het andere tabblad begon die op 137 dan moest ik in de formule A1 wijzigen in A137

Thanks allemaal voor het meedenken

Angela
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan