• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule wordt rood aangegeven in vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

adile

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2014
Berichten
202
Goedemiddag,

Ik heb een bestand waarin ik verschillende formules heb staan.
In cellen U12 en U13 heb ik de volgende 2 formules staan en deze doen wat ze moeten doen.


Code:
=ALS(H12="";"";ALS.FOUT(INDEX(Data!$AV$4:$AV$116;VERGELIJKEN("ERTL1";VERSCHUIVING(Data!$AV$4:$AV$116;;VERGELIJKEN(Data!$AV$1;Data!$AW$2:$OV$2;0));0));""))

Code:
=ALS(H13="";"";VERT.ZOEKEN(ALS.FOUT(INDEX(Data!$AV$4:$AV$116;VERGELIJKEN("ERT4";VERSCHUIVING(Data!$AV$4:$AV$116;;VERGELIJKEN(Data!$AV$1;Data!$AW$2:$OV$2;0));0));"");Data!AV22:OW116;366;0))

Nu wil ik deze formules terug kunnen plaatsen wanneer ze worden verwijderd middels vba.
Wanneer ik deze formules in vba zet krijg ik de melding: Compileerfout Verwacht: instructie einde.
en respectievelijk worden ERTL1 en ERTL4 gehighlight.

wat zit er fout in de onderstaande code?

Code:
Range("U12").FormulaR1C1 = "=ALS(H12="";"";ALS.FOUT(INDEX(Data!$AV$4:$AV$116;VERGELIJKEN([COLOR="#FF0000"]"ERTL1"[/COLOR];VERSCHUIVING(Data!$AV$4:$AV$116;;VERGELIJKEN(Data!$AV$1;Data!$AW$2:$OV$2;0));0));""))"
Range("U13").FormulaR1C1 = "=ALS(H13="";"";VERT.ZOEKEN(ALS.FOUT(INDEX(Data!$AV$4:$AV$116;VERGELIJKEN([COLOR="#FF0000"]"ERT4"[/COLOR];VERSCHUIVING(Data!$AV$4:$AV$116;;VERGELIJKEN(Data!$AV$1;Data!$AW$2:$OV$2;0));0));"");Data!AV22:OW116;366;0))"

Alvast bedankt

Adile
 
Allereerst, VBA is altijd in het engels, dus ook als je de nederlandse versie van Excel hebt.
 
En eventuele dubbele aanhalingstekens moet je verdubbelen.

Bijvoorbeeld:
Range("A1").Formula = "=if(B1=""A"","""",B1)"
levert op in A1:
=ALS(B1="A";"";B1)
 
Allen

dank voor de suggesties.
ik ben eruit gekomen door de suggestie van excelamateur, ik heb de macrorecorder gebruikt daardoor kreeg ik de juiste formules. :thumb:

hartelijk dank en ik zal hem afsluiten

Adile
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan