Hallo,
Ik heb haast altijd gefactureerd vanuit Excel, en nu ik bezig ben met de database voor het bedrijf ben ik ook met factureren overgestapt. Het probleem is, ik had al een standaard(sjabloon)database, die helemaal geleegd etc. daarin stond ookal dat als je een order geplaatst hebt, direct kunt factureren. Helemaal geweldig natuurlijk, factuurtje aangepast qua layout, stond alleen de BTW er niet in, de totaalprijs + verzendkosten staat al in een formule.
Alleen aan mij om dan ook nog een rijtje toe te voegen waarin de BTW staat. Moet ik dan een nieuwe query aanmaken of kan ik de formule (in access expressie) wijzigen? Zo ja, hoe kan ik dat makkelijk doen zonder dat ik gegevens (per ongeluk) van elkaar loskoppel waardoor gegevens niet goed door de database naar elkaar toestromen?
Alvast bedankt!
Ik heb haast altijd gefactureerd vanuit Excel, en nu ik bezig ben met de database voor het bedrijf ben ik ook met factureren overgestapt. Het probleem is, ik had al een standaard(sjabloon)database, die helemaal geleegd etc. daarin stond ookal dat als je een order geplaatst hebt, direct kunt factureren. Helemaal geweldig natuurlijk, factuurtje aangepast qua layout, stond alleen de BTW er niet in, de totaalprijs + verzendkosten staat al in een formule.
Alleen aan mij om dan ook nog een rijtje toe te voegen waarin de BTW staat. Moet ik dan een nieuwe query aanmaken of kan ik de formule (in access expressie) wijzigen? Zo ja, hoe kan ik dat makkelijk doen zonder dat ik gegevens (per ongeluk) van elkaar loskoppel waardoor gegevens niet goed door de database naar elkaar toestromen?
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: