Formules in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

biancaaxx

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2012
Berichten
105
Hallo,

Ik heb haast altijd gefactureerd vanuit Excel, en nu ik bezig ben met de database voor het bedrijf ben ik ook met factureren overgestapt. Het probleem is, ik had al een standaard(sjabloon)database, die helemaal geleegd etc. daarin stond ookal dat als je een order geplaatst hebt, direct kunt factureren. Helemaal geweldig natuurlijk, factuurtje aangepast qua layout, stond alleen de BTW er niet in, de totaalprijs + verzendkosten staat al in een formule.

Alleen aan mij om dan ook nog een rijtje toe te voegen waarin de BTW staat. Moet ik dan een nieuwe query aanmaken of kan ik de formule (in access expressie) wijzigen? Zo ja, hoe kan ik dat makkelijk doen zonder dat ik gegevens (per ongeluk) van elkaar loskoppel waardoor gegevens niet goed door de database naar elkaar toestromen?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Om te beginnen moet je een extra veld toevoegen voor de BTW, tenzij je een vast percentage gebruikt. Maar dan nog zou ik de BTW opslaan bij het record van de factuur, omdat percentages nu eenmaal kunnen veranderen. Geldt overigens ook voor prijzen, maar dat is in een ander topic dacht ik al getackeld ;). Dus als je in je tabel een veld BTW hebt, dan zet je dat er bij op je formulier, daarna kun je het verwerken in je formules.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan