• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule's lager dan 0 moeten op 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenbrw

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2012
Berichten
12
goedendag,

ik ben zojuist met een klein systeempje bezig voor soort orderbeheer. Hierbij is het de bedoeling dat door diverse formules de voorraad word bijgehouden. nu kom ik op het volgende probleem.
minimale voorraad = 4 beschikbare voorraad is 6
=som(4-6) = -2 dit word dan dus aangegeven in excel(ipv de getallen daar gebruik ik daar de positie) [ =SOM(D20-H20) ]

nu wil ik dat mocht er een getal lager dan "0" uitkomen dat hij niet naar de - gaat maar dan juist op 0 gaat staan.

wie weet hiervoor een oplossing

ook heb ik een andere vraag. Ik gebruik nu de automatisch gegenereerde dingen, zoals gelijk aan 5 is geel, lager dan 5 rood, hoger dan 5 groen, is er een mogelijkheid dat ik deze met een andere positie mee laat veranderen, dus als ik eerst minimale voorraad van 5 heb en daar nu 10 van maak dat ik niet alles hoef aan te passen.

alvast bedankt

Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Dat zou je met een 'ALS()' kunnen doen, maar mooier vind ik zelf op de celopmaak op 0_ ;"0" te zetten (in geval van geen decimalen) of 0,00_ ;"0,00" in geval van twee decimalen. Ondanks dat er '0' getoond wordt blijft de uitkomst negatief, en daar kun je dan nog wel mee verder rekenen.
 

Bijlagen

  • Book1.xlsx
    10 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Dat zou je met een 'ALS()' kunnen doen, maar mooier vind ik zelf op de celopmaak op 0_ ;"0" te zetten (in geval van geen decimalen) of 0,00_ ;"0,00" in geval van twee decimalen. Ondanks dat er '0' getoond wordt blijft de uitkomst negatief, en daar kun je dan nog wel mee verder rekenen.

deze snap ik even niet helemaal....

12.17 heb deze door

2e vraag heb ik al een oplossing voor gevonden. bedankt voor jullie tijd, en antwoorden
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan