• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules nog ingestels op .xls >> .xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJ de zeeuw

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
Berichten
89
Hallo,

Ik heb met jullie hulp een mooi excelsheet opgebouwd waarin vele verwijzingen zitten naar lijsten met gegevens in een extern bronbestand.

Echter ben ik nu overgestapt op 2007 maar de bestandtype is gewijzigd. Dus nu is het .xlsx ipv .xls

Een voorbeeld van een formule is
=ALS($F10="";"";VERT.ZOEKEN($F10;INDIRECT(SUBSTITUEREN("'[Brongegevens.xls]##'!$A:$F";"##";E10));5;0))

Is het mogelijk dat ik al deze formules kan aanpassen, zonder de formule naar beneden te slepen? Want er zijn ook gegevens handmatig ingevuld door dat deze eenmalig afwijkend waren ten opzichte van het externe bronbestand.

Een optie is natuurlijk dat ik de gegevens die erin staan hard kan kopieren zodat ik daarin de formules kwijt ben, maar als het mogelijk is wil ik dat als laatste optie houden voorlopig.

Iemand een idee?

Gr. Jan
 
Hi Jan,

CRTL+H

.xls vervangen door .xlsx

Joske

Ok dat is gelukt! Bedankt voor de oplossing, ik had eerlijk gezegd ook in die richting eerst gedacht maar ik heb aangenomen dat het niet zou gaan omdat het onderdeel van een formule was.

Maar nu het volgende probleem, de gedefinieerde lijstjes kloppen ook niet meer. Deze ben ik nu handmatig aan aanpassen bij beheren Namen. Maar is hier ook nog een snellere methode voor?
Kan ik er ook voor kiezen om ipv .xlsx ook gewoon .* te kiezen? Zodat in de toekomst bij een eventuele verdere update naar nog nieuwere versie we weer niet tegen dit probleem aan lopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan