• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules omzetten in juiste taal

Status
Niet open voor verdere reacties.

txpxreckless

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2015
Berichten
35
Ik heb een bestand gemaakt in Excel (Nederlandstalig) met formules zoals Als, EN, OF, SOM... Maar ik zou dit op een engelse versie moeten openen. Nu zoek ik een macro die er automatisch voor zorgt dat de gebruikte formules worden omgezet in de taal van het systeem. (ALS wordt dan IF)
 
Dat doet Excel automatisch voor je als je het bestand in een ander taalversie opent.
 
Vreemd.
Ik open Duitse, Engelse, en vanmiddag zelfs nog een Finse, maar de formules staan gewoon in het Nederlands.
 
wel ik probeerde men bestand te openen op men gsm, en daar staat engelse versie op en deze gaf niet de opmaak zoals ik had
 
Excel op gsm is beperkt in functionaliteit.
Gebruik het bestand van je Engelse versie.
Misschien gaat het zo beter.

Maar als er #NAAM! staat betekent het dat je een Nederlandse versie hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar als ik een bestand zou typen, moet ik volgens dat programma de functies IF gebruiken (engelse dus)
 
Het wordt voor mij nu nog vreemder.
Druk eens op de ƒx links van de formulebalk.
Er verschijnt nu een venster met alle beschikbare functies; hoe ziet dat er uit.
 
Wat was de oorzaak?
Misschien handig voor zoekende leden op het forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan