• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formules voor berekenen van verschillende toeslag uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

highfly

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2017
Berichten
8
Hoi allen,

Voor de berekening van toeslag uren ben ik op zoek naar formules om het mijn werk wat gemakkelijker te maken. Ik heb wat basis Excel maar dit gaat mijn petje te boven. Hopelijk is er iemand die mij kan helpen. In bijlage het bestand.

Alvast bedankt,

De voorwaarden van de toeslagen zijn de volgende:

ER (Extra Recupe):
15 minuten toeslag voor elk gewerkt uur op zondag. (30 minuten en meer wordt automatisch herleid tot een vol werkuur.)
20 minuten indien het een feestdag is.

TR (overtime) toeslag boven de daggrens (9 uur) of weekgrens (38 uur)
50% indien het een weekdag is.
100% op een zon en feestdag

TVT toeslag boven contracturen
50% indien het op een weekdag is
100% indien het op een zon en feestdag


Bekijk bijlage saldi uren verantwoording week.xlsx
 
Goedemorgen Peter,

Het helpt om in het voorbeeldbestandje de verschillende scenario's te verwerken, zodat deze ook getest kan worden.

Daarnaast vraag ik mij af of in kolom C:W de gewerkte uren handmatig ingevuld worden. Je moet iets meer input geven hoe het bestand gevuld wordt.

Nu kom ik voor de ER in kolom AD tot = uren zondag *1,25 + uren feestdag *1,33

Wat betreft TR en TVT, ik snap de voorwaarden niet:
1) Je moet het verschil tussen daggrens en weekgrens duidelijk toelichten: wat als een medewerker op maandag 2 uur extra werk en totaal 38 uur, welke toeslag is dan van toepassing. Als een medewerker op maandag twee uur extra werkt en daarbij in de week 40, welke toeslag is dan van toepassing etc.
2) Voor TVT spreek je van een overschrijding van de contracturen, met de huidige informatie/structuur is niet te bepalen welke dag de overschrijding veroorzaakt. Er is alleen te constateren dat er een overschrijding is, dus compensatie op basis van weekdag is meer informatie voor nodig.

Nog 2 toevoegingen:
1) Gebruik in dergelijke bestanden geen samengevoegde cellen, dit ziet er leuk uit maar is een crime om mee te werken.
2) Ik zie dat het tabblad "Week 1" heet. Ben jij van plan om voor elke week een tabblad te maken? Denk dan goed na hoe je de gegevens uiteindelijk wilt present]eren, per jaar/maand. Misschien is het dan een betere optie om 1 tabblad als 'database' te gebruiken, met daarin de gegevens van alle weken.

Ik snap dat dit misschien niet helemaal het antwoord is waar je naar op zoekt bent, maar ik hoop je toch een beetje de juiste richting ingestuurd te hebben.
 
Hoi KristiaanL,

Bedankt voor je input. Ik denk dat ik inderdaad aan de slag moet voor een meer gebruiksvriendelijk bestand.

Uren worden inderdaad handmatig ingegeven (productieve uren), de kolommen met saldi dacht ik te gebruiken voor als medewerkers die dag een betaalde feestdag of verlofdag of overuren zouden inzetten. Ik denk dat ik hier beter met een bestand ga werken met enkel de toeslaguren. Ik was inderdaad van plan om per week met een ander tabblad te werken, Inderdaad beter de volledige maand op 1 tabblad te plaatsen.

Back to the drawingboard. :)
Mvg,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan