formulier gebaseerd op Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Hallo,
Ik heb een formulier aangemaakt dat gegevens toont uit een query waarbij 2 tabellen gelinkt staan.
In deze query staat een ja/nee veld dat aan een selctievakje gelinkt is
echter
ik kan dit niet aanpassen...
Wil ik een leeg vakje aanklikken dan hoor ik een geluidje maar met het selectievakje gebeurt er niets
Wat zou ik fout doen?
Bedankt
JP
 
En de rest van de velden kan je wel aanpassen?
 
Dan ligt daar je probleem: je query is niet updatable. En dan is je formulier dat ook niet. Althans: check dat ook eens in je query voor de zekerheid.
 
Waarschijnlijk heel dom, maar waar ergens kan ik dat in mijn query aanpassen, zie nergens een keuzemogelijkheid om de eigenschappen te zien...
 
Het heeft niks met de eigenschappen van je query te maken, maar alles met de velden die je (niet) selecteert. Een query is slechts updatable als je alle noodzakelijke velden gebruikt. En dan van de tabel die je wilt bijwerken. Kies je een gekoppelde tabel om bij te werken, en zit er in de query een sleutelveld uit een andere tabel, dan is je query al gelocked. Een vaak gemaakte fout trouwens...
 
denk niet dat er een sleutelveld is
dit is wat ik te zien krijg
 

Bijlagen

  • jpg2.jpg
    jpg2.jpg
    81,1 KB · Weergaven: 34
  • jpg1.jpg
    jpg1.jpg
    64,9 KB · Weergaven: 37
Ik denk niet dat deze query ooit gaat werken... Juist dus omdat je niet de juiste tabel/velden gebruikt. En is je koppeling wel een één-op-veel relatie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan