Formulier met gekoppelde keuzelijsten plaatsen in navigatieformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

2m72

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2015
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een formulier gemaakt (hfdfrmProducten) waarbij ik een bepaald artikel kan zoeken door verschillende keuzelijsten aan elkaar te koppelen en waarbij de gegevens worden weergegeven in een subformulier. (Keuzelijsten: hoofdgroep, subgroep, productsoort en vervolgens het betreffende artikel) In het formulier werkt dit op zich prima maar zodra ik het in een navigatieformulier plaats werken de keuzelijsten niet meer en wordt er gevraagd om parameters in te voeren.

In het forum is daar al eerder een vraag over gesteld (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/695549-Probleem-navigatieformulier-access) waarin verteld wordt dat het oorspronkelijke formulier daardoor een subformulier wordt, wat ik ook begrijp. Er staat ook in hoe het formulier dan heet maar als ik dat bij mij verwerk blijft het probleem met de macro bestaan en wordt er nog steeds om parameters gevraagd. Iemand een idee hoe dit op te lossen is? (als het al is op te lossen?)

Vast bedankt!
Mike
 
Macro? Ik hoop dat je VBA module bedoelt... Zoals je al gezien had, wordt de structuur van je keuzelijstfilter anders als je het formulier op een ander formulier zet (Eén van de redenen dat ik nooit op deze manier formulieren bouw). Je had er dus beter aan gedaan om alles gelijk goed te bouwen (vanuit het navigatieformulier), dan had je dit probleem niet gehad. Nu moet je dus het huidige (te korte) criterium verwijderen, en vervangen door het correcte volledige pad. Als je dat doet met de functie <Opbouwen> kun je daar nauwelijks een fout mee maken.
 
Sorry, ik bedoelde inderdaad de VBA (macro gebruik ik wel voor de AfterUpdate). Maar bedoel jij dat ik na '[Formulieren]!' de formuliernaam van het navigatieformulier moet toevoegen? Moet daar ook een uitroepteken tussen of moet ik er meer tussen zetten? (bijvoorbeeld nog een keer [Formulieren])?
 
Zoals ik al schreef: gebruik de functie Opbouwen om de juiste syntax te vinden :).
 
Het is me (na vele uren) gelukt OctaFish, dank je wel!

Ik zal voor toekomstige vragenstellers de uiteindelijke expressie noteren zodat zij minder lang hoeven te zweten:p

([Formulieren]![hfdnavfrmStartscherm].[Form]![NavigatieSubformulierProducten].[Form]![cboHoofd]) (zonder de ronde haakjes natuurlijk)

"hfdnavfrmStartscherm" = het navigatieformulier
"NavigatieSubformulierProducten" = de naam die het formulier heeft in het navigatiescherm (is anders dan het daadwerkelijke formulier)
"cboHoofd" = de naam van de keuzelijst (of combobox) in het formulier

Gr. Mike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan