formulieren en databases loskoppelen en kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

baguetje

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2011
Berichten
13
Ik ben pas gestart met het ontwikkelen van een databases in ACCESS. Ik heb meerdere vragen.

1. hoe kan ik een formulier loskoppelen van een database?
2. hoe kan ik het ontwerpen allerhande kopiëren om ze toepasbaar te maken in een identiek databaseconcept voor een andere firma?
3. om een runtime te kunnen gebruiken heb ik een voorloopformulier ontworpen dat toegang geeft tot alle mogelijke formulieren, rapporten, query's en grafieken. Dit formulier hab ik echter als laatste ontworpen. De runtime start echter steeds met het invoerformulier voor de database dat ik als eerste ontwierp. Hoe kan ik de volgorde beïnvloeden zodat mijn voorloopformulier als eerste getoond wordt?

Met dank voor de antwoorden.
 
Wat bedoel je met vraag 1?
Vraag 2: je kunt in de nieuwste versie van Access een db maken met je standaardinstellingen; bij het maken van een nieuwe db heb je dan alle begininstellingen goed staan. Bovendien kun je alles wat je wilt importeren vanuit een andere database, dus als je een formulier vanuit een bestaande db wilt gebruiken, kun je die zo naar een andere geopende db slepen. Wel moet je dan de verwijzingen naar tabellen, velden en functies etc. nog aanpassen.
Ad 3: die vraag snap ik ook niet helemaal; objecten worden gesorteerd op naam. Maar je aanpak is niet helemaal jofel; als je een frontend-backend ontwerpt, met een 'voorloop' formulier, dan moet je bij je opties opgeven dat de db moet opstarten met dit formulier; dat heeft helemaal niks te maken met sorteerinstellingen.
 
Hartelijk dank voor je antwoord.

Wat punt 3 betreft: dit probleem heb ik opgelost met de creatie van een schakelbord. Dit item werd niet behandeld in het boek dat ik aangekocht heb.

Ik denk dat vraag 1 opgelost werd met je antwoord op vraag 2.

Nu heb ik echter 2 nieuwe problemen met de runtime:
a) afdrukken van een rapport lukt niet;
b) bij de creatie van de runtime wordt de nieuwe inhoud van het formulier dat gelanceerd wordt door het schakelbord niet opgenomen. Dit loopt echter wel perfect bij het openen van de db in access. :eek:
 
bij de creatie van de runtime wordt de nieuwe inhoud van het formulier dat gelanceerd wordt door het schakelbord niet opgenomen
Wat bedoel je hiermee? Ik snap het namelijk niet helemaal; een formulier is niet-afhankelijk, zoals een schakelbord, of afhankelijk van een tabel/query. In het eerste geval mag het niet uitmaken wat er op het formulier staat, en in het tweede eigenlijk ook niet, als je de tabellen tenminste goed hebt gekoppeld. Overigens raad ik het gebruik van een (Accesss) schakelbord formulier af; de techniek er achter is dermate ingewikkeld (er wordt namelijk ook een aparte tabel voor gebruikt) dat het nauwelijks op een simpele manier is te onderhouden. Zelf maak ik mijn opstart formulieren daarom altijd zelf.
 
Graag gedaan :D Wat is het probleem met je rapporten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan