Formulieren in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tibau

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2004
Berichten
242
Hoi,
Ik wil een enquete maken in MS Access. Bij het maken van het formulier wil ik bovenaan de titel van de enquete. Hiervoor heb ik een tekstvak ingevoegd. Daarna uiteraard de titel ingetypt en de opmaak aangepast.

als ik daarna naar Formulierweergave ga, krijg ik steeds bij het tekstvak "#Naam?"
Iemand die weet wat dit betekent?

Nog een tweede vraag: iemand die weet hoe je een niet-afhankelijk besturingselement kunt wijzigen naar een afhankelijk besturingselement??

Thanks
 
Laatst bewerkt:
Vraag 1:
Als je een tekstvlak aanmaakt in Access en er dan iets in typt ziet Access dat als een verwijzing naar een gegvensveld. Als dit veld in de database voorkomt zal de inhoud getoond worden, bestaat dit veld niet dan wordt #NAAM weergegeven.
Als je op je formulier een tekst wilt weergeven moet je geen tekstveld maar een label invoegen. Een label heeft geen koppeling naar de database en geeft alleen de tekst weer die je in de eigenschap 'bijschrift' opgeeft.

Vraag 2:
Als je een nieuw besturingselement invoegd en er is nog geen koppeling met de database dan is het een niet-afhankelijk besturingselemen. Als je daarna -met behulp van de eigenschappen of door er iets in te typen- een koppeling naar een gegevensveld maakt wordt het automatisch een afhankelijk besturingselement.
 
Bedankt voor je reactie Big John.
Ik begrijp wel maar mijn bedoeling is wel om aan de hand van die formulieren de database aan te maken.
Dat gaat toch lukken dan??
 
Met die formulieren een database aanmaken lukt niet, je moet eerst een tabel maken met de velden waarin je gegevens moeten komen te staan. Die tabel vormt eigenlijk de database. Met formulieren kun je alleen de gegevens in die tabel bekijken, wijzigen of toevoegen.
 
Met die formulieren een database aanmaken lukt niet, je moet eerst een tabel maken met de velden waarin je gegevens moeten komen te staan. Die tabel vormt eigenlijk de database. Met formulieren kun je alleen de gegevens in die tabel bekijken, wijzigen of toevoegen.


Hoe dwaas, bestaat er dan geen andere manier?
Als ik al die gegevens in een tabel moet smijten, wordt het veel te ingewikkeld en complex.
Ik had juist voor formulieren met tabs gekozen om het allemaal overzichtelijk te houden
 
Als je de tabel eenmaal gemaakt hebt hoef je daar niet meer naar om te kijken en kun je met formulieren de data beheren. Zonder die tabellen heb je nu eenmaal geen plaats om je data in op te slaan.
Met de formulieren kun je de gegevens uit zo'n tabel op allerlei manieren zichtbaar maken, de formulieren kunnen echter geen gegevens bevatten, die staan in je tabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan