• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foto´s toevoegen en de naam veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

belg1992

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2013
Berichten
75
al deze foto´s moeten dan in een map bevoorbeeld in een map op het bureaublad

alvast bedankt
 
Kan je iets meer verduidelijken ik snap het niet goed wat je bedoeling is
 
Bekijk bijlage kat2.xlsx
Screenshot 2014-01-20 22.13.32.jpg

ik heb 2 nieuwe bestanden geupload
is er een manier op de namen te veranderen van de foto bestanden doormiddel van excell?

op internet vond ik dit


Je kunt het ook zelf doen. Maak in Excel een lijst met alle volgnummers 0001 t/m 0500 (of wat het bij jou ook is). Die lijst zet je in kolom A.

In cel B1 zet je de volgende formule:

="ren pict"&TEKST(A1,"0000")&".jpg ""Red Sea "&TEKST(A1,"0000")&".jpg"""

(alles op één regel - heb je een Engelstalige Excel, dan "TEKST" vervangen door "TEXT").

De formule in B1 kopieer je dan naar B2 t/m B500.

Vervolgens selecteer je B1 t/m B500, kopieer je de inhoud, en plakt die in Kladblok. Je slaat het bestand ergens op onder de naam hernoem.bat , in dezelfde map waarin ook je foto’s staan.

Dan ga je in Verkenner naar die map, je dubbelklikt op hernoem.bat , en klaar is Kees.

Wel voor de zekerheid eerst een kopie van je foto’s op een andere plek opslaan, voor het geval er iets misloopt.
 
Sorry heb er niet zo onmiddellijk een oplossing voor, hier heb je VBA kennis voor nodig op een hoog niveau, iets boven mijn petje
 
Misschien kan je er zo iets mee ?
 

Bijlagen

  • Foto kopieren en naamgeven.xlsm
    22 KB · Weergaven: 60
allebei dank je wel
maar ik heb het kunnen oplossen in de software van het programma

ik heb wel nog 2 ander excell vragen
mag ik dat hier nog vragen of een nieuw onderwerp beginnen

en het is te groot om hier te uploaden via welke site kan ik jullie bevoorbeeld het bestand laten zien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan