foto's van externe harde schijf(ssd) scrollen op een tablet ☆☆☆☆

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wes006

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2023
Berichten
10
hoe kan je foto's van een externe harde schijf scrollen op een tablet?
ik kan wel foto's scrollen vanuit mijn gallerij maar als ik mijn externe schijf aansluit moet ik ze 1 voor 1 bekijken dan kan ik niet scrollen...
is hier een oplossing voor?
mvg ,
 
Het helpt toch echt als je vertelt om welke tablet het gaat. En hoe je de bestanden op je externe schijf überhaupt benadert/opent.
 
Het is een Samsung S7
De bestanden open ik door naar mijn externe schijf te gaan en te openen en dan de mappen te openen die ik gemaakt heb en dan klik ik op de foto , maar ik kan zo niet scrollen door mijn foto's...
En op de tablet zelf als ik galerij open dan kan ik wel gewoon door mijn foto's scrollen...
 
Dat wordt helaas op zulke externe schijven niet ondersteund.

‎28-01-2023 09:57 AM

Gallery app does not support external drive. If your phone has enough space, you could copy the photos/videos to phone's internal memory. These should then show up in the Gallery app.
En dat werd vervolgens praktisch zo opgelost:
‎27-02-2023 11:27 AM

Quick update. I bought an SD card and was able to load my photos onto that and then create an album in Gallery which let's me scroll through them. Boom

De grootte van de SD kaart die door de Samsung S7 ondersteunt wordt, beperkt wat je zou willen scrollen/ op deze manier kunt zien. Of meerdere SD-kaarten gebruiken, tussendoor wisselen van kaart, om alles zo te kunnen scrollen, dat is "up to you".

Tip: Dit soort zaken zijn vaak te vinden op het forum van de maker van de tablet, hier Samsung.
Als de taal lastig is dan kan het gebruik van Google translate handig zijn, het werkt meestal, maar niet bij alle websites.
 
Merci voor het antwoord 👍🏻
Spijtig dat het niet gaat lukken van op de externe schijf zelf ...
Elke keer de foto's downloaden op mijn tablet of SD kaartje gaat wat veel werk zijn ...
Dan zal ik het op de laptop moeten doen , daar is het geen probleem...
Mvg,
 
Je zou nog een andere app kunnen testen?
Solid Explorer kan met USB drives werken, maar ik weet niet of je dan ook scrollen kunt.
Jouw tablet heeft OTG, je zou het dus zonder de OTG plugin van Solid Explorer moeten kunnen benaderen.
Tis een testje waard... aan jou om...te beslissen.
 
Dat ga ik is proberen 👍🏻
Ga nog laten weten of het werkt😉
Merci voor de tip...
 
CX Explorer lijkt een interne foto viewer te hebben, bij Solid Explorer moet je hem zelf kiezen.

Een ingebouwde viewer zou mss meer kans geven op de scrollen?? Immers de tool laat de foto's zelf zien... nu nog kijken of het scrollen ondersteund wordt.
 
het gaat ook niet met solid Explorer....jammer 😕
het gaat alleen als ik de foto's op een sd kaartje heb gezet...
toch bedankt voor de support 😉
 
Jammer... en CX Explorer?
 
nu werkt het wel😁
straf want ik moet het openen met cx explorer en bekijken met solid explorer....
ik heb dan cx explorer er terug afgegooit en dan gaat het nimmer...
cx er terug opgezet en samen met solid kan ik wel scrollen op mijn externe ssd👍🏻
Wel raar dat het samen met deze 2 apps moet ...maar het werkt!!
supper bedankt voor deze info!!!!
zelf die van ict opt werk wisten nie hoe het moest...😁
Mvg,
 
Mooi!
En als je Solid Explorer er af haalt, leek mij iets logischer, doet ie het dan ook met CX Explorer
Heb ff geen externe drive bij de hand om het te testen.
 
Ik heb solid explorer eraf gedaan en alleen cx explorer en het werkt 😉
Ook op mijn smartphone...
Nog is merci man👍🏻
Greetz
 
Uiteraard octavis 😉
Sorry voor de foute woordspeling!
Zal het niet meer doen hoor....
Heerser van de juiste taal spelling🤣
Mvg,
 
Dit land mag dan naar de kloten gaan, we doen dat wél netjes in stijl met correct Nederlands 😃
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan