foto's 'wegschrijven'

Status
Niet open voor verdere reacties.

schoe039

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2003
Berichten
158
achtergrond:
Ik heb een pc en een externe harde schijf. De interne harde schijf is bijna vol, vooral doordat ik veel foto's maak.

mijn vraag/wens:
Ik wil de foto's in tweevoud (waarvan een exemplaar op mijn externe harde schijf) blijven bewaren, maar niet langer het andere exemplaar op mijn interne harde schijf hebben. Kan ik dat andere exemplaar voortaan online bewaren zonder dat het op mijn interne harde schijf moet blijven staan?

Ik heb nl. zojuist GoogleDrive geïnstalleerd, maar dat programma kopieert alleen dat naar de cloud wat ik in een mapje op mijn interne harde schijf plaats. Op die manier creëer ik geen ruimte op mijn interne harde schijf, omdat alle foto's waarvan ik een van beide kopieën/exemplaren in de cloud wil opslaan immers op mijn interne harde schijf blijft staan. Mijn indruk/aanname althans is dat in de cloud enkel blijft staan wat ik in het correcte mapje op mijn interne harde schijf heb staan; zodra ik het daarvan verwijder, verdwijnt het ook uit de cloud. Wat zou u mij adviseren?
 
Als je een bestand of map vanaf je pc gewoon sleept en in de drive dropt (of upload selecteert) dan zou hij de bestanden gewoon moeten toevoegen

Je zou dus gewoon een map kunnen creeëren op de drive zelf waarna je een aantal foto's naar die map toe sleept. Ik zou dan sowieso weer even proberen of ze er nog staan nadat je ze op de pc verwijdert.
 
Jammer dat jij niet weet of GoogleDrive in de cloud blijft bewaren wat je van jouw harde schijf afhaalt.

Ik heb het inmiddels (afgelopen zondagavond) geprobeerd en het bestand dat ik uit de GoogleDrive-map verwijderde, blijkt nu niet meer in de cloud te staan (de andere bestanden nog steeds wel).

Is er iemand binnen Helpmij die hiervan meer weet dan jij?
 
Ik heb hierop geen reactie meer gekregen, wat ik wat teleurstellend vond maar waar ik mij maar bij heb neergelegd. Ik heb een extra externe harde schijf gekocht, daar de fotobestanden naar gekopieerd en die mee naar mijn werk genomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan