fout melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

RSpan

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Berichten
166
Er doet zich een fout voor in mijn dbase programma:(:evil:
Waar ik helaas niets van begrijp :( mede gezien het feit dat er niets aan het programma veranderd is.
Door middel van een toevoeg query wordt er van de kosten tabel gegevens in een backuptabel geplaatst. werkt al meer dan twee jaar probleemloos.
Echter nu krijg ik bij dezelfde handeling de foutmelding "het veld is te klein voor de hoeveelheid gegevens die u probeert toe te voegen. probeer minder gegevens in te voegen of te plakken "
Er wordt dus niet aangegeven om welk veld het gaat.
De gegevens zijn niet anders dan voorheen.
Inmiddels heb ik verschillende velden uit de query verwijderd om er achter te komen om welk veld het gaat maar dit heeft geen effect gehad, fout melding blijft.

kan iemand mij helpen?

mvg
René
 
Vermoedelijk staat er in één veld een teken dat niet is toegestaan. Ik heb dat ook wel eens bij de hand gehad. Als je de toevoegquery tijdelijk aanpast, en eerst alleen de Sleutel(velden) in je backup zet, en vervolgens met een bijwerkquery (een aantal) afzonderlijke velden bijwerkt vanuit je brontabel, kun je zien welk veld, of welke velden, de problemen geven. Je zou als je eerst alleen het ID veld toevoegt in ieder geval alle records moeten kunnen toevoegen, want ik denk niet dat er een probleem in dat veld zal zitten.
 
Vermoedelijk staat er in één veld een teken dat niet is toegestaan. Ik heb dat ook wel eens bij de hand gehad. Als je de toevoegquery tijdelijk aanpast, en eerst alleen de Sleutel(velden) in je backup zet, en vervolgens met een bijwerkquery (een aantal) afzonderlijke velden bijwerkt vanuit je brontabel, kun je zien welk veld, of welke velden, de problemen geven. Je zou als je eerst alleen het ID veld toevoegt in ieder geval alle records moeten kunnen toevoegen, want ik denk niet dat er een probleem in dat veld zal zitten.

Dat is snel,:thumb::thumb:
bedankt voor het advies, heb het probleem inmiddels gevonden.
Er blijkt niets met de db fout te zijn, het probleem zit hem in de netwek verbinding.
Waarschijnlijk de snelheid te laag voor de grote hoeveelheid gegevens die er over verstuurd moeten worden.
Ander probleem dus andere aanpak nodig.
Ik ga dus even spitten in de netwerkconfiguratie.
Nogmaals bedankt voor de zeeeeeeer snelle reactie:thumb:

groet:d
René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan