• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foute formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Odilon33

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2015
Berichten
2
Dag experts in het excel gebruik,
Om een heleboel tijd te besparen bij het samentellen van doelen ben ik begonnen met een testdocument te maken die maar een fractie is van het uiteindelijke document. (>300 doelen)
Het is de bedoeling dat de 3 tabbladen die nu op één document staan, 3 aparte documenten worden.

Bij de T-doelen wordt er uitsluitend gewerkt met een codering. (3xG, 2xZW,…).
Bij de P-doelen wordt er gewerkt met een puntenschaal van 1 tot 10.
(De oranje vlakken bij de P en T doelen worden verborgen en zijn dus niet zichtbaar.)
Bij het doelenrapport wordt alles samengebracht en zullen, in dit testdocument, enkel de rijen, 40 t.e.m. 52 zichtbaar zijn.

Alles lukt prima behalve bij de berekening op het doelenrapport.
Hier worden een aantal deeldoelen samengebracht tot een hoofddoel en daar loopt het fout.

Zolang alle deeldoelen zijn bereikt is alles ok. Echter, van zodra er een deeldoel niet is ingevuld bekom ik geen waarde.
Een hoofddoel bestaat uit b.v. uit 5 deeldoelen die al dan niet worden ingevuld.

Ik gebruik hiervoor onderstaande formule om tot een waarde te komen.
=ALS(ISFOUT((C13+C15+C18+C19+C23)/AANTALARG(C13;C15;C18;C19;C23));" ";((C13+C15+C18+C19+C23)/AANTALARG(C13;C15;C18;C19;C23)))

Wat doe ik fout?
Ligt het aan de formule of aan het feit dat ik waarden haal uit een ander tabblad?

Voorbeeld in bijlage
Wie kan mij hierbij opweg helpen?

Alvast bedankt
Odilon
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    55,3 KB · Weergaven: 10
Je moet niet de AantalArg (counta) gebruiken, maar de gewone functie Aantal (count). Anders tel je de formules óók als "aantal". Daarnaast moet je de Som (sum) functie gebruiken voor het optellen van getallen die het resultaat zijn van formules. Anders krijg je daar ook een #Value (#waarde) error op...

Dit zou je formule moeten zijn..

Code:
[English]	=SUM(C13;C15;C18;C19;C23)/COUNT(C13;C15;C18;C19;C23)

[Dutch] 	=SOM(C13;C15;C18;C19;C23)/AANTAL(C13;C15;C18;C19;C23)
 
Uren zoeken en soms ligt de oplossing zo dicht bij.

Hartelijk dank Ginger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan