• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding 91 excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisett

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2013
Berichten
55
Ik heb mijn sub aangepast en nu geeft excel een foutmelding in een andere module die niks met die sub te maken heeft. Ik heb zelf geen flauw idee waar de fout zit. Excel geeft aan dat de fout in regel 5 zit (.Activate), ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen!
Code:
Sub FactuurControle()
  Application.ScreenUpdating = False
  Dim FactNo As Variant, Cel As Range, gg() As Variant

  With CopyBook
    .Activate
    FactNo = .Sheets(FactuurSheet).Range(Factuurnummer).Value
    With .Sheets(VerzamelFactuurSheet)
      .Activate

      'Controleer of Factuurnummer bestaat
      Set Cel = .Columns(VerzamelFactuurnummerKolom).Find(FactNo, LookIn:=xlValues)
      If Cel Is Nothing Then
        Set Cel = .Cells(LastInColumn(.Columns(VerzamelFactuurnummerKolom)) + 1, VerzamelFactuurnummerKolom)
      Else
        If MsgBox("Factuurnummer: " & Format(FactNo, "#,##0") & " bestaat al Overschrijven!", vbCritical + vbYesNo, "Dubbel Factuurnummer") = vbNo Then Exit Sub
      End If

      'Sla de factuur op in de verzamelstaat
      With .Cells(Cel.Row, Cel.Column)
        .Value = Sheets(FactuurSheet).Range(Factuurnummer).Value
        .Offset(0, 1) = Sheets(FactuurSheet).Range(Factuurdatum).Value
        .Offset(0, 2) = Sheets(FactuurSheet).Range(FactuurNaam).Value
        .Offset(0, 3) = Sheets(FactuurSheet).Range(FactuurBetreft).Value
        .Offset(0, 4) = Sheets(FactuurSheet).Range(FactuurBedrag).Value
      End With
      'Sla de factuur op in een file en maak hyperlink
       Call FactuurOpslaan
       With Sheets("Factuur Opstellen")
     .Hyperlinks.Add Anchor:=Cel, Address:=ActiveWorkbook.Path & "\Facturen\" & "Facturen" & Space(1) & MaandNaam(Month(Now)) & "-" & Year(Now) & "\Factuur " & .Range("F32") & ".pdf"
     End With
    End With
  End With
  Call FactuurLegen
  Application.ScreenUpdating = True
End Sub
 
Waar wordt het object CopyBook aangemaakt? Die is er waarschijnlijk niet en dat levert je die foutmelding op.
 
Code:
Public CopyBook As Workbook
Dit is de enige Copybook die eerder wordt genoemd.
 
Dat is alleen maar de declaratie en niet het aanmaken van het object. Je mist dus een Set CopyBook = opdracht.
 
Laatst bewerkt:
Dan levert dat waarschijnlijk inderdaad de melding op. Hoe moet ik zn object aanmaken. Deze code is deels niet van mijzelf, dus vandaar...
 
Wat ik al liet zien: Set CopyBook =
Achter het = teken moet dan de naam van het betreffende werkboek komen.

Set CopyBook = Workbooks("werkboeknaam")
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog even iets meer uitleg nodig... Bedoel je met werkboeknaam, de naam van het excelbestand zelf? Dit wil ik er namelijk liever niet in hebben, aangezien dit geheid een keer aangepast wordt, waardoor de code het alsnog niet doet...
 
Ja, het gaat om de naam van een document, maar ik weet natuurlijk niet welk werkboek moet worden gebruikt.
Als het gaat om het huidig geopende werkboek mag je dit doen:
Set CopyBook = Workbooks(ActiveWorkbook.Name)
 
Laatst bewerkt:
Hij doet het inderdaad weer! Super!! Zou ik ook iets kunnen gebruiken zoals ActiveWorkbook? Of is dat te riskant als er meerdere open staan tegelijkertijd?
 
Zie m'n aangepaste post :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan