Foutmelding bij het maken van image naar externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sonneken

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2005
Berichten
54
Ik wil een image maken van mijn C naar een externe HD. Toen ik dit probeerde kreeg ik op het einde de foutmelding: Backup van C is niet voltooid. Fout EA39070A. De interne structuur van het imagebestand is ongeldig of wordt niet ondersteund.
Ik pluisde reeds op de site van Symantec maar werd er niet echt wijzer van. Ik kocht 2 weken geleden een nieuwe externe HD met de bedoeling om mijn image daar op te zetten. Heb ze wel geformatteerd en naar NTFS geconverteerd. Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd van bij 't begin. Het is ook de eerste maal dat ik dit probeer. Wat moet je juist selecteren als je kiest waar de image naartoe moet? Lokaal bestand en dan via Bladeren mijn externe HD aanduiden. Is dat correct?
Bedankt aan diegene die me kan helpen!!
 
Laatst bewerkt:
probeer anders een partitie op je huidige schijf te maken en daar de image op te zetten. zodat je deze later kan overzetten naar je externe HDD.

bij mij was het wel gelukt van partitie naar partitie.
 
Bedankt voor je reactie maar ik wil mijn HD liefst in één partitie houden, ze is maar 60GB.
Is er dan geen manier om rechtstreeks image op externe Harde schijf te zetten? Dacht dat dat mogelijk was?
Groetjes
 
welke versie van ghost heb je? Ik begrijp dat je usb harddisk wel door ghost wordt herkend? Hoe maak je de ghost, start je op van diskette met ghost of doe je het rechtstreeks vanuit windows?
 
ik doe dat gewoon als pc draait. XP dus. Dan open ik het programma Ghost die op mijn pc staat en kies ik voor image maken.
 
Bedankt voor je links. Las ze even door maar moet nu dringend weg. Ik vink altijd aan dat de image gecontroleerd moet worden, is toch beter, dacht ik? Hoe weet je anders of je image goed gemaakt is?
 
In de laatste link die ik je gaf stond geloof ik dat je verification uit moet laten staan, en na het maken van de image eventueel handmatig kunt verifieren.
 
ja, dat las ik ook maar die persoon probeerde dat en kreeg ook weer een foutmelding.
Is er nu echt niemand die me kan vertellen of je een image rechtstreeks op een externe HD kan zetten?
 
hallo Hangmat, ben je daar nog? Heb jij geen antwoord op mijn vraag? Ik zou dit graag oplossen.
 
probeerde intussen vanalles uit en geraakte door tijdsgebrek niet op forum. Deed grote kuis op C omdat mijn D-schijf te klein was voor image naartoe te schrijven. Dus maakte nu image van mijn C naar mijn D en dat is gelukt. Zou die image nu naar mijn externe HD willen overzetten. Kan dat gewoon via kopiëren? Hoe kan ik dan nadien controleren of die image op externe HD bruikbaar is aub?

Wie wil me helpen?
Groetjes
 
Geplaatst door Sonneken
probeerde intussen vanalles uit en geraakte door tijdsgebrek niet op forum. Deed grote kuis op C omdat mijn D-schijf te klein was voor image naartoe te schrijven. Dus maakte nu image van mijn C naar mijn D en dat is gelukt. Zou die image nu naar mijn externe HD willen overzetten. Kan dat gewoon via kopiëren? Hoe kan ik dan nadien controleren of die image op externe HD bruikbaar is aub?

Wie wil me helpen?
Groetjes

uitpakken op een HDD??
 
ik bedoel je image uitproberen op een test HDD.
(installeren, uitpakken allebei bijna zelfde:p)
 
dus, ik zou die image op een test HD moeten uitproberen, bedoel je dat? Maar OS zit daar ook wel op, moet die schijf dan als Master ingesteld worden? En daarmee dan opstarten, is dat de bedoeling?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan