• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding bij macro voor opslaan tabblad als separaat PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

LindaVelde

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2015
Berichten
22
Beste allemaal,

Dankzij dit forum heb ik een werkende macro gevonden voor het separaat opslaan van alle tabbladen als PDF bestand met een specifieke naam.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim i As Long, fName As String, foutmelding As String
For i = 3 To Sheets.Count
    With Sheets(i)
        If .Range("F1") = vbNullString Or .Range("C1") = vbNullString Or .Range("C9") = vbNullString Then foutmelding = _
                foutmelding & vbLf & Sheets(i).Name: GoTo vervolg
        fName = "M:\Facturatie\2016\4 april\" & .Range("F1") & " " & .Range("C1") & " " & .Range("C9")
        .ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=fName & ".pdf", Quality _
        :=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
        OpenAfterPublish:=False
    End With
vervolg:
Next
If foutmelding <> "" Then MsgBox "Volgend(e) werkblad(en) zijn niet opgeslagen" & vbLf & _
        "wegens onvoldoende parameters !" & foutmelding
End Sub

Het werkt prima echter krijg ik na dat de macro is uitgevoerd een foutmelding: "Fout 5 tijdens uitvoering: Ongeldige procedure-aanroep of ongeldig argument"

Als ik alles op sla en opnieuw uitvoer werkt het weer prima.

Wat veroorzaakt de fout?

Dan nog een andere vraag.

Kan ik deze code ook aanpassen dat hij steeds twee om twee de tabbladen opslaat? bijv. tabblad vanaf 3 en dan 3 en 4 samen als 1 pdf en dan tabblad 5 en 6 als 1 pdf?

foutmelding bij macro opslaan als pdf.png
 
Met welke versie van Office werk je?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan