Frames maken in word voor latere verwerking

Pecir

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2021
Berichten
13
Hai,
Een jaar of twee geleden heb ik voor mijn werk een intranetpagina in Word gemaakt en opgeslagen als HTML. Deze wordt gewoon gehost van de algemene schijf in een citrix omgeving waardoor een gegarandeerd geen data buiten ons netwerk wordt bewaard.

Nu wil ik de pagina updaten met een extra frame en het lukt me niet meer, wat ik ook probeer. Ik heb al via een wysiwyg editor gemaakt precies wat ik wil en opgeslagen. Echter is de tekst daarin alleen te veranderen vanuit dat programma. En het moet echt aanpasbaar zijn vanuit Word, ook voor de minder digitale collega's.

De reden waarom het in Word moet werken:
Ik kan simpele wysiwyg editors pakken, maar collega's moeten de content kunnen aanpassen in Word. Bovendien kunnen we in Citrix geen andere software installeren.
Programmeren in HTML zou misschien het handigste zijn, echter beheers ik dat gewoon te weinig.

Daarom maar gewoon een smeekbede. Zou iemand een lege opzet kunnen en willen maken voor die bestaat uit de volgende wensen:
  • Bovenaan een frame over de hele breedte. Niet een must, maar wel fijn als deze tijdens scrollen in beeld blijft. Deze hoeft niet te hoog te zijn;
  • Daaronder 4 verticale frames van respectievelijk 15%, 35%, 35% en 15% van de schermbreedte (iedereen werkt met verschillende monitoren en verschillende resoluties, vandaar);
  • Hij moet bewerkbaar zijn in Word, zodat ik later de juiste kleuren, teksten en illustraties kan toevoegen een een secretaresse vervolgens geregeld updates kan plaatsen.
Als iemand het me stap voor stap kan uitleggen zou het ook fijn zijn zodat ik het voor een volgende keer kan, maar ik gok dat dit sneller gaat dan alle stappen uitschrijven.
 
Lijkt mij veel beter als je het huidige document meestuurt, en een kopietje van wat het zou moeten worden. Word staat overigens berucht om de hoeveelheid bagger (aan HTML code) die wordt gegenereerd als je van een Word document een HTML pagina maakt. Een beetje programmeur zal Word dus niet gebruiken als editor, maar aan de oat vragen of er niet een simpele html editor beschikbaar is. Of desnoods in Kladblok. Er zijn echt betere oplossingen om web pagina’s te maken.

Daarnaast vind ik dat je onkunde nooit als argument mag gebruiken, zeker niet in een werkomgeving. Als iemand een webpagina moet kunnen onderhouden, dan moet die persoon daartoe de ‘gereedschappen’ in huis hebben en beheersen. Desnoods met een cursus. Je laat een schoonmaker in een ziekenhuis toch ook geen operatie uitvoeren als de dokter toevallig een dagje vrij is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan