• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ga naar cel d.m.v. keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Berichten
3.141
Goedemorgen,

Ik wil in een Excelsheet een keuzelijst/dropdown opnemen om door het bestand te navigeren. Bijv.: als je keuze 1 kiest springt de cursor naar cel B20, kies je keuze 2 dan ga je naar cel C40, etc.

De keuzelijst wil ik opbouwen aan de hand van een tabel/bereik, zodat gebruikers deze zelf kunnen onderhouden. Ze kunnen dan zelf de naam van elke optie wijzigen, als ook de doelcel.

Ik ga ervan uit dat ik een invoegtoepassing nodig heb met wat VBA erachter, of is het ook mogelijk zonder macro? Zonder macro verdient de voorkeur vanwege mogelijke beveiligingsinstellingen op het netwerk.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
een voorbeeld bestandje kn zelfs in 2023 wonderen doen.
 
Zoiets maar zonder validatie en VBA!

Groetjes Johan
 

Bijlagen

  • Keuze zonder vba.xlsx
    12,4 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Creatieve oplossing jverkerk! Ik vind hem echter wel wat bewerkelijk voor de normale gebruiker, zeker als er opties aangepast of toegevoegd moeten worden. Ik zat meer aan iets als in de bijlage te denken, al kan ik me voorstellen dat daar wel VBA voor nodig is.
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 11
zoek je zoiets?
 

Bijlagen

  • Map1 (28).xlsm
    19,8 KB · Weergaven: 20
dat kan ook zó
 

Bijlagen

  • __sprong_001.xlsb
    16,3 KB · Weergaven: 14
Dank je snb. De variant met de hyperlinks had jverkerk ook bedacht, maar die vond ik wat bewerkelijk wanneer opties aangepast moeten worden (en dat is regelmatig het geval)
 
Keuze uit twee opties anders ga je toch naar VBA.
 

Bijlagen

  • Keuze zonder vba.xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 14
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan