• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ga naar huidige datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excelbert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2012
Berichten
4
Graag zou ik middels een functionele knop direct naar de huidige datum willen gaan.
Dit in plaats van het scrollen.

Daarvoor ben ik op zoek naar een eenvoudige macro of code.
 
Waarin wil je naar beneden scrollen? is wat algemeen als vraag, te weinig specifiek

Stel dat je in Kolom B de datums hebt staan, dan zou je het met zoiets kunnen proberen
Code:
r = 1
do while cells(r,2) <> "" and cells(r,2) <> date()
    r = r + 1
loop
cells(r,2).select

LET OP! Ik heb dit niet getest maar hier direct getypt kan hier of daar een kleine aanpassing nodig hebben.
 
Bij openen van dit bestand, is de beginstand iedere keer op 1 januari.
TZT in april moet ik met een handmatige scroll een lange weg naar beneden of met pagedown, dan is een korte weg sneller middels een knop.
Mijn kennis met codes werken is niet optimaal, ik ga mij erin verdiepen. hoe kan ik deze code gaan toepassen.
 
Bij het openen gaat het automatisch naar de datum.
Rekening gehouden dat de data in kolom A van het eerste blad staat.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
 Application.Goto Sheets(1).Columns(1).Find(Date), True
End Sub
De code is te zien door Alt+F11 te drukken, en een dubbelklik op ThisWorkbook (aan de linkerkant).
 

Bijlagen

  • Excelbert.xlsm
    12 KB · Weergaven: 51
Als het meest recente record altijd onderaan staat, CTRL + [Pijltje omlaag] misschien?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan