Game PC +- €1100

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexander90

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2012
Berichten
16
Ik ben van plan een game pc te laten samenstellen.
Mijn budget zit rond de €1000, liever niet boven €1100 gaan.
Tot nu toe heb ik dit, maar ik wou het even laten nakijken of alles goed is:

CPU koeler: Cooler Master XDream i117
Grafische kaart: MSI N570GTX TWIN FROZR II
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64-Bit
CPU: Intel Core i5-3570K
Voeding: Cooler Master GX Lite 600 (600 Watt)
Behuizing: Cooler Master CM690II Advanced USB3.0
DVD-reWriter: ASUS DRW-24B5ST
Moederbord: ASRock Z77M
Harddisk (SATA): Samsung 1TB HD103SJ
Geheugen: Corsair 8GB DDR3-1600 Kit

Dit alles komt bij alternate.be (daar ben ik van plan hem te kopen, omdat ik zelf van België ben) op €1080 (assemblagekosten inbegrepen).
PS: Scherm, muis en toetsenbord niet meegerekend.

Alvast bedankt
 
je kunt die GTX570 beter in een HD7870 veranderen die is net iets krachtiger en kost het zelfde
die cpu koeler is veelte zwak je kan beter een Scythe mugen 3 kopen die kost net 40 euro en is een heel stuk stiller
de rest ziet er goed uit...
 
Laatst bewerkt:
De koeler vervangen klinkt goed, maar de GTX570 heeft 320 Bit terwijl de HD 7870 maar 256 Bit heeft, en deze kost ook €20 meer. Zeker dat dat de €20 extra euro's waard zijn?
 
Als ik de grafische kaart vervang, moet ik dan mijn moederbord ook aanpassen, of blijft dat gewoon hetzelfde? Is er een verschil tussen AMD en nVidia kaarten op vlak van systeemvereisten voor games? (hiermee bedoel ik: ik zou graag Battlefield 3 vlot kunnen spelen, maakt het dan uit of ik een AMD of nVidia kaart heb?)
 
beide videokaarten hebben gewoon hetzelfde type aansluiting, je moederbord draait deze allebei dus die hoef je niet aan te passen.

de systeemvereisten voor games liggen vaak een stuk lager dan wat nodig is om de game echt goed te draaien, systeemvereisten zijn slechts een minimum. de videokaarten zijn redelijk vergelijkbaar, maar ALS er al een verschil zou zijn in de haalbaarheid van systeemvereisten zou de amd hier iets beter aan voldoen (aangezien deze dus net ietsje beter is). het merk is niet van belang, het gaat puur om wat de kaart aankan en daar hoef je je de komende jaren echt geen zorgen om te maken als je een van beide kaarten neemt.

nogmaals; het verschil tussen de kaarten is niet enorm groot, maar wel 20 euro waard. zegt jouw gevoel dat je je prettiger voelt met de nvidia, moet je die gewoon nemen. maar de ander is gewoon net een tandje sterker.
 
Allebei bedankt voor de reactie, ik ga dan voor de MSI R7870 Hawk gaan.
ozanishier: Ziet er geweldig uit :), maar is een 550W voeding niet een beetje te weinig, zou een 600W niet beter zijn?
 
is zeker een prima systeem van ozanishier, persoonlijk zou ik de pc wel zelf in elkaar zetten wat echt niet zo moeilijk is als men vaak denkt... je bespaart er toch 60 euro mee. verder zou een ssd echt een aanrader zijn aangezien de harddisk de grootste bottleneck is de meeste nieuwe pc's vandaag de dag. je OS en software zal geheid een enorm stuk sneller opstarten.
 
naar mijn mening zeker een leuke setup. had zelf een soortgelijke kast en kwam een beetje in de problemen omdat mijn videokaart (gtx 560ti) tegen de harddisk aan kwam. oppassen dat jij niet tegen hetzelfde aanloopt. als je hem zelf monteert kan je dat pakket van 59 euro nog weghalen.
 
Ik heb eens opgezocht hoe je een pc zelf kan samenstellen, ik heb het nog nooit gedaan. Het probleem is ik heb niet echt iemand van mijn vrienden/familie die veel van computers kent, dus als er tijdens het bouwen iets misgaat, kan ik geen hulp vragen. Plus al die draden en weten waar welke hoort lijkt mij nogal een gedoe, en ik wil zeker zijn dat alles goed zit. :)
 
tsja dan zou je het inderdaad moeten laten doen, voor de toekomst (als je het leuk vind) misschien wel eens leuk om het met een oude pc te proberen, want je ziet: het kost toch 60 euro. dat terwijl het best leuk is om te doen en qua moeilijkheid valt het best mee (vooral als je het al eens geprobeerd hebt met een oude pc).
 
Ik ben zeker van plan om het in de toekomst eens zelf te proberen, en ook als ik eventuele onderdelen ga vervangen ga ik dat ook zelf doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan