Game PC €800,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

elos

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2011
Berichten
10
Hoi allemaal,

Binnenkort wil ik een nieuwe pc kopen en het plan is om hem zelf samen te stellen. Ik moet zeggen dat ik me nog een beetje in een oriënterende fase bevind, wat betreft sommige opties ben ik er zelf nog niet helemaal uit wat ik wil. Ik sta open voor alle adviezen!

Budget - Mijn budget is ongeveer €800,-

Doel - Het belangrijkste doel van de pc is om te gamen. Denk hierbij aan spellen als Fifa 12, GTA IV en BF3. Verder gebruik ik de pc natuurlijk ook voor de alledaagse dingen. Handig om te weten is misschien dat ik ervan houd om veel dingen tegelijkertijd te doen. Windows Live Mail, Firefox, iTunes, SugarSync, GrabIt, Teamviewer, Word/Excel en Skype staan zo'n beetje standaard allemaal open.

Omgeving - Tijdens het studeren heb ik mijn pc altijd aan staan, het is dus belangrijk dat hij vooral in 'rust' niet teveel lawaai maakt. Wanneer hij wat zwaarder belast wordt (lees: tijdens het gamen) is geluid iets minder van belang.

Assemblage - Graag zie ik dat het systeem door de betreffende winkel in elkaar wordt gezet. Windows installeren doe ik zelf

Besturingssysteem - Niet van toepassing, ik zet er zelf achteraf Windows 7 64bit op.

Opties / Randapparatuur - Het gaat om alleen de kast, randapparatuur heb ik al of schaf ik apart aan. Verder gaat het wel om een complete kast, ik neem niets mee vanuit een andere computer.

Een aantal richtlijnen voor het systeem:
- Ik ga niet overclocken, de processor hoeft hier dus niet geschikt voor te zijn
- HD: Met de huidige prijzen vind ik 500 GB voldoende, ik heb nog twee externe HD's die ik graag aan wil sluiten
- Een SSD vind ik niet nodig, deze hoeft er dus niet bij te zitten
- RAM geheugen: minimaal 8 GB (Wat zou het extra kosten als ik voor 16 GB ga en wordt dit door het besturingssysteem wel volledig benut, oftewel is dit geen overkill?)
- Minimaal 6 USB poorten
- Ik internet via WiFi, dus een draadloze netwerkontvanger zou handig zijn :)

Bij voorbaat dank!
 
Over je ram geheugen: 16 GB is wel overkill maar als je zoveel dingen tegelijk aan hebt staan ook wel gewoon goed, de prijzen verschillen niet zoveel.
 
met 8GB aan werkgeheugen red je het ook zeer zeker
16GB is een beetje overdreven all die programmas die je aan hebt staan kan eigenlijk al met 4GB maarjah
pas als je zwaar gaat videobewerken/renderen is 16GB nodig dus 8GB meer dan zat

klikerdeklik

21 euro overbudget hoop dat het niet erg is anders kan er ook voor een andere kast gekozen worden echter is deze kast wel erg stil

systeem voldoet aan je eisen de i5 processor is makkelijk instaat om al je programmas te draaien en krachtig genoeg om iedere game op ultra te spelen
de videokaart GTX560 TI twin froz kan iedere game met gemak aan BF3 of Skyrim is geen probleem dus skyrim kan prima op ultra BF3 op high
de computer heeft ongeveer 14 usb aansluitingen en een wifi kaart
de pc heeft 8GB aan werkgeheugen
je krijgt hierbij 1 jaar garantie
 
Laatst bewerkt:
Je samenstelling ziet er goed uit. Een paar vragen: de kast is redelijk duur, is dit echt het geld waard of kan ik mijn geld beter steken in bijvoorbeeld een stillere voeding?
Verder zou ik voor 20 euro meer bijvoorbeeld een i5 2500 processor kunnen kiezen. De prijs zou hierdoor wat omhoog gaan, is dit het waard?
Hoe zit het verder met uitbreidingsmogelijkheden in de toekomst met deze samenstelling?
 
die kast is erg goed voor geluids reductie
de voeding is niet wat het meeste geluid produceerd in het systeem
in dit geval zijn de videokaart en de cpu koeler de grootste boos doeners

de i5 2500 kan ook ja, het verschil zal hem in een hogere klocksnelheid zitten hij kan iets sneller rekenen.
dit zul je pas merken als je zware toepassingen gaat draaien (zoals photoshop of after effects)
het verschil ga jij niet merken met de programmas die jij nu draait

voor de toekomst zijn er een hele reeks aan cpu's die nog uit komen voor deze socket
en je kan er ook een nieuwe videokaart in plaatsen zonder de voeding te hoeven upgraden
 
De samenstelling heb ik enigszins aangepast: ik heb gekozen voor een iets snellere processor en vanwege het kleine verschil in prijs ook voor een harde schijf van 1TB. Ik neem aan dat dit nog steeds compatibel is?

Winkelmandje

Zijn er nog anderen met suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Verder nog een vraagje: heb ik geen extra koeling nodig met de huidige samenstelling? De kast staat bekend als stil, dus deze zal ook niet gelijk alle warmte afvoeren?
 
Hij voert minder warmte af dan kasten die meer herrie maken, maar dat lijkt me logisch. De afweging wat belangrijker is moet je zelf maken. Al denk ik niet dat je problemen gaat krijgen met warmte; deze hardware wordt ook niet verschrikkelijk warm.

Ik heb echter zo mijn twijfels over deze kast; http://tweakers.net/reviews/2422/7/stiltetest-antec-solo-ii-versus-nexus-prominent-r-conclusie.html
Dan is de Nexus Prominent R een betere keuze, alleen die is slecht leverbaar.
Deze is ook redelijk stil: http://azerty.nl/8-1044-462674/bitfenix-raider-midtowermode.html
Review: http://nl.hardware.info/reviews/2418/10/bitfenix-raider-behuizing-review-conclusie
 
De vergelijking op tweakers heb ik ook gezien, ik had al geïnformeerd bij Azerty voor de Nexus, maar de levertijd is niet bekend. De BitFenix vind ik wel een goed optie!
 
Ik twijfel alleen nog over de Samsung HD, deze schijnt vrij luidruchtig te zijn. Is er een stiller (liefst wel 7200 tpm) alternatief?
 
Hij zit bij mij ook in m'n pc, en ik hoor hem niet boven de ventilatoren uit. Hij maakt uiteraard wat geluid, maar niet meer dan andere schijven in mijn ervaring.
 
Nu kan ik bij de BitFenix niet zo 123 ontdekken of je de HD een beetje trillingsvrij op kunt hangen. Weet iemand of dit het geval is?
 
Dat gaat wel lukken, ze maken zoals iedereen gebruik van harddisk sledes. Nu wil het dat BitFenix op is gericht door oud-Coolermaster werknemers, en die lui weten hoe ze goede kasten moeten maken.
 
Ik denk dat ik eruit ben, allemaal bedankt voor de hulp!
 
Geen probleem, veel plezier met je nieuwe pc. Als er aanvullende vragen zijn, vragen staat vrij ;)
 
@ronald volgens de reacties is die review niet helemaal 100% verlopen
•CPU koeler staart 90° verkeerd gemonteerd en houdt de warme lucht binnen. (maak een pushpull met de casefan (je kan een case toch niet afrekenen op een slechtgeplaatste CPU koeler?
•De GPU krijgt geen frisse lucht, zet vooraan (onderin) een fan en haal achteraan wat berschermslots weg en de GPU draait als een zonnetje. Iedereen weet toch dat een stock case niet voorzien is op "zware" passieve kaarten en dat je extra zal gaan moeten koelen

dat kan redenlijk wat graden schelen :p
verder is de solo II een stuk stiller dan de andere kast in de review
er zijn verder nog wat kleine dinge marjah
volgens reviews komt de antec solo II kast zeker niet uit als een slecht product
 
Mmm, ik ga nog even verder lezen op internet, maar ik heb 'm al besteld dus ik weet niet of ik de kast nog kan wijzigen.
Verder krijg ik een mailtje van Azerty dat ze me een extra koeler aanraden. Nu zal dit een vrij standaard mailtje zijn, maar mijn vraag is of dit inderdaad nodig is. En is dit verder nog afhankelijk van of ik de BitFenix of de Nexus Solo kast neem?
 
@ firestorm: hmm, heb ik daar overheen gelezen. Thanks voor de aanvulling. Wel een beetje slordig van Tweakers trouwens...

@ elos: wat voor koeler raden ze je aan? Een casefan van 120mm of een processorkoeler?
Als het een casefan is: niet nodig, de Bitfenix is uitgerust met een aantal goede (stille) koelers. Als het een processorventilator is: verstandig.
Beste keuze: http://azerty.nl/0-976-245679/scyth...&utm_medium=website&utm_campaign=bestverkocht
 
Het gaat inderdaad om een processorkoeler. Azerty raadt me de Scythe Mugen 3 Heat Pipe CPU Cooler aan. Betere keus dan de versie 2 die je noemde?
Over de versie 2 lees ik namelijk heel goede reviews, alleen ik twijfel een beetje vanwege de grootte...
 
Laatst bewerkt:
De Mugen 2 presteert beter, zowel qua herrie als qua temperaturen. Hij is net zo groot als de Mugen 3.
Ik ben alleen bang dat ie niet in je kast past; de maximale grootte die de Bitfenix Raider aan kan is volgens hardware.info review 15cm, en de Mugen 2 en 3 zijn 16cm.

Anders is dit nog een goede optie: http://azerty.nl/8-976-440854/cooler-master-hyper-612s-koe.html
Deze past sowieso in de kast en presteert ook goed. Scheelt misschien 1 of 2 graden met de Mugen 2, maar dat is niks spannends in ieder geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan